Byronovo življenje.

Iz Južne Afrike na drugi konec sveta prek GS Trophy.

Za Byrona Coetseeja, zmagovalca mednarodnega GS Trophy, vožnja z motornim kolesom GS odpira svet priložnosti – vožnjo po ledenikih nad južnoazijsko džunglo in po Islandiji. Destinacija njegove zadnje misije leži 11.500 kilometrov severno od njegovega domačega mesta Cape Town.

Pred načrtovanjem snemanja oglasa za novega R 1200 GS je treba prizorišče izbrati previdno, zlasti dandanes, ko se lahko paparaci nenadoma pojavijo na vsakem vogalu. Filmski ekipi, ki je ob zadnji nalogi odpotovala na Islandijo, je ustrezalo, da te najmanj gosto poseljene države v Evropi večina avanturističnih voznikov še ni vzela za svoje. Zato je otok popolno mesto za snemanje izdelkov.

+ Izvedi več

Moja hiša je tvoja hiša.

Najvidnejši voznik v kampanji je 24-letni Byron Coetsee iz Cape Towna, ki ga je po posebej dolgem potovanju prijateljsko pozdravila Inga Birna Erlingsdóttir, voznica GS z Islandije, ki je vozila na ženskem tekmovanju in sodeluje tudi pri zadnjem snemanju izdelkov GS.

Čeprav živita na nasprotnih koncih sveta, sta Inga in Byron hitro postala prijatelja zaradi skupnih doživetij na GS Trophy. Pred začetkom snemanja je Byron več dni pomagal Ingi izboljšati veščine terenske vožnje. 

 

+ Izvedi več

»Všeč mi je biti zraven, ko nekdo izpopolnjuje svoje veščine vožnje,« priznava dolgolasi Južnoafričan. Sam je skupaj s članoma ekipe Charlom Moolmanom in Johnom Harrisom zmagal na tekmovanju BMW Motorrad international GS Trophy v Jugovzhodni Aziji marca 2016. »Odločil sem se priti prej, da lahko Ingi malce pomagam. Zelo je napredovala. Vesel sem zanjo.« Zaradi tega je skupnost BMW Motorrad tako posebna: gre za medsebojno podporo in spodbujanje. Odkar je Byron zmagal na tekmovanju, ga stalno preseneča, kako stabilna in podpirajoča je svetovna mreža voznikov, ki jih združuje ljubezen do motornih koles GS.

+ Izvedi več

»Na tekmovanju sem imel srečo, da sem lahko vozil ob nekaterih najboljših voznikih, toda nisem si mogel predstavljati, da bi lahko navdušenje nad tem motornim kolesom povezalo skupnost, ki se razteza po vsem svetu. Zdaj imam prijatelje na vseh koncih sveta. Pravzaprav grem lahko kamor koli in običajno je tam kdo, pri katerem lahko prespim.« To so Byron, Charl in John preskusili po obisku dogodka BMW Motorrad Days 2016 v Garmisch-Partenkirchnu v Nemčiji. Trojica je potovala skozi Nemčijo, Avstrijo, Švico, Liechtenstein, Italijo in Češko ter na poti srečevala sotekmovalce iz GS Trophy. To ponazarja eno izmed načel iz sveta BMW Motorrad: nikoli se ne pelješ sam.

+ Izvedi več

Kako se je vse začelo

 

Byronova ljubezen do dvokolesnikov se je začela na lokalni stezi za motokros. Z očetom sta jo obiskala, ko je imel 7 let. Ko je Byron odkril 80-kubično otroško motorno kolo, ki je bilo naprodaj, je rotil očeta, naj mu ga kupi. Oče mu je obljubil, da bo motorno kolo njegovo, če mu bo uspelo peljati skozi globok pesek in hkrati nadzorovati motorno kolo, da ne bo peljalo po svoje. Byronu, ki je še danes tako osredotočen kot takrat, je nalogo nekako uspelo izpolniti. Čez dva dni je oče domov na prikolici pripeljal majhno motorno kolo. Življenjska strast je bila rojena.

 

+ Izvedi več

»Očeta sem vsak vikend cukal za rokav, naj mi dovoli voziti, in sem izkoristil vsako priložnost, da sem se zapeljal z motornim kolesom – tudi po našem vrtu. Ko smo obnavljali hišo, sem kup peska izkoristil za skakalnico.« Sledila je prva dirka v motokrosu, kjer je bil precej uspešen. Ne glede na to pa so ga po očetovem nasvetu začela čedalje bolj pritegovati pustolovska motorna kolesa.

+ Izvedi več

»Pri štirinajstih me je posedel na svoje motorno kolo GS in mi dovolil, da peljem en krog v prvi prestavi. Sedel je na sedežu za mano. Imel je izredno zaupanje v moje vozniške spretnosti. To je okrepilo moje zaupanje vase. Danes imava vsak svoje motorno kolo GS in se voziva na skupne ture.«

+ Izvedi več

Najprej ture, nato trofeje

Številne ture so Byrona vodile križemkraž po Južni Afriki in Namibiji. Postal je izjemno izkušen voznik in je nenazadnje, potem ko je osvojil regionalne in državne kvalifikacije, tekmoval za ekipo Južne Afrike na International GS Trophy. Byron, Charl in John so bili neznansko motivirani in vsak je želel biti prvi Južnoafričan z osvojenim GS Trophy.

»Vsi smo se zavedali, da ne gre za nas kot posameznike. Da bomo zmagali samo, če združimo moči. Preden se je dirka Trophy začela, smo si vzeli veliko časa za spoznavanje. Šli smo v Lesotho, da bi trenirali, in sodelovali smo z novinarjem Stefanom Boshoffom. Na Tajskem smo skupaj začeli tekmovanje in naposled postali zmagovalci.«

+ Izvedi več

Kot večina udeležencev tekmovanja Trophy pred njim bi Byron rad ostal »del družine« in tudi sodeloval pri naslednjem GS Trophy. Med vrhunce letošnje dirke Trophy šteje dejstvo, da je letos prvič sodelovala ženska ekipa. Po njegovem mnenju je to izjemno pozitiven korak za BMW Motorrad. »Mislim, da je fino, da obstajajo tudi ženske, ki so tako nore na motorna kolesa kot mi. Fantastično je, da jim BMW ponuja mesto, kjer se lahko izpopolnjujejo in ki deluje na ravno pravi način. S tem, da je družba dovolila ženskim ekipam, da sodelujejo na GS Trophy, je jasno in glasno na kredibilen način povedala, da obstaja veliko žensk, ki imajo pravico do mesta v 'družini'. Za panogo, kjer močno dominirajo moški, je to izjemno dobro.«

+ Izvedi več

Tukaj in zdaj

Zadnjih 12 mesecev je bilo za inženirja programske opreme iz Cape Towna zelo pestrih: komaj je dosegel regionalne in državne kvalifikacije s svojim modelom R 1200 GS iz leta 2009, že je bil del zmagovalne ekipe na mednarodnem dirkaškem dogodku v Jugovzhodni Aziji – nedolgo zatem pa se je z novim motornim kolesom GS zapeljal na Islandijo. Byron je vse od trenutka, ko je sedel za najnovejšo različico, prepričan, da je najboljše motorno kolo na svetu postalo še boljše.

»GS je bil zmeraj legenda med motornimi kolesi, toda v preteklih petih letih je razvoj izredno napredoval z uvedbo vodnega hlajenja vse do te najnovejše različice, ki jo imam zdaj. Po pravici povedano je občutek tak, kot da bi vozil težko kolo za motokros – preprosto fantastičen. To, kar so razvijalci družbe BMW dosegli pri novem motornem kolesu GS, je res neverjetno.«

 

+ Izvedi več

 

Byronu se tudi zdi, da je pokrajinsko čudovita Islandija z okamenelo lavo, slapovi, ledeniki in gejzirji odlična destinacija za ljubitelje motornih koles GS, hkrati pa verjame tudi, da pri pustolovskih turah nič ne prekaša Južne Afrike zaradi njene izjemne raznolikosti. »Makadam, trdi enduro, tlakovane poti – v Južni Afriki je preprosto vse od peščenih sipin v Atlantisu do gorovja Franschhoek, kjer je mogoče prevoziti 13 prelazov v enem dnevu! Kdor raje vozi po netlakovanih poteh, prav tako ne bo razočaran.«

 

+ Izvedi več
Res je, nimam veliko prostega časa. Če ne vozim, potem razmišljam o tem – kar obseden sem.

Byron Coetsee

Kadar ne sedi na motornem kolesu, Byron razvija in ustvarja aplikacije. Dela mu ne zmanjka, kot pravi sam, pa ima tudi nenavadno strast do zbiranja vozniških dovoljenj – za kopenska, vodna in zračna vozila. »Želim si, da bi lahko dosegel vse kotičke na zemlji. Zato imam potapljaško licenco, vozniško dovoljenje in pilotsko licenco. Ko opravim izpit za voditelja čolna, se bom lotil pridobivanja dovoljenja za vožnjo tovornjakov.

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.