Sedemdnevni preizkus vzdržljivosti.

Visoke temperature, prečkanje rek in skalnati gorski prelazi.

»Mednarodna dirka GS Trophy, šesta po vrsti, ni bila za tiste s šibkim srcem: ekipe je čakalo sedem dni posebnih izzivov, zahtevnih dnevnih etap in temperatur, višjih od 30 stopinj Celzija. Izzivi so vključevali naporno prečkanje rek, zahtevno vožnjo čez gorata območja in zapletene spretnostne preizkuse.

»Tekmovanje je bilo naporno in napeto od začetka do konca,« je povedal Heiner Faust, vodja prodaje in trženja pri BMW Motorrad. In to ni bilo pretiravanje: mednarodna dirka GS Trophy 2016 je bila zares nekaj posebnega. Izzivi, poimenovani na primer »Razpadli most«, »Boks« in »Heliport«, le nakazujejo zahtevno naravo nalog, s katerimi so se morali spopasti udeleženci.

V sedmih dneh so morali vozniki motociklov GS opraviti 19 preizkusov, pri katerih so morali pokazati tako motoristične veščine kot tudi spretnost in ekipnega duha. Vendar pa posebni preizkusi niso bili edini razlog, da so bili udeleženci mokri od potu. Temperature nad 30 °C so spominjale na leto 2010, ko je bila mednarodna dirka GS Trophy v Južni Afriki. Zaradi visoke vlažnosti, ki prevladuje v jugovzhodni Aziji, je bila ta dirka med najbolj vročimi do zdaj.

Mokra ilovnata podlaga in do kolen globoko blato

Motoristi so prevozili 1400 kilometrov in pri tem prečkali območja Chiang Dao, Laphun, Mae Sariang in Mae Hong Son. »Tehnično zahtevne poti so od voznikov zahtevale veliko napora in prilagajanja hitrosti težavnim razmeram,« pove Tomm Wolf, ki je pomagal pri organizaciji mednarodne dirke GS Trophy 2016. Na mokri ilovnati podlagi, v do kolen globokem blatu in na asfaltiranih cestah, polnih udarnih jam, so morali motoristi in njihovi motocikli BMW R 1200 GS dati vse od sebe.
+ Izvedi več
Tehnično zahtevne poti so od voznikov zahtevale veliko napora in prilagajanja hitrosti težavnim razmeram.

Tomm Wolff

Oprema za vzdržljivostno preizkušnjo

Za mednarodno dirko BMW Motorrad GS Trophy je potrebna vzdržljivost, pogum in disciplina. Ta izzivalna pustolovščina ni bila zahtevna le za motoriste, ampak tudi za njihovo opremo.
A izbrana oprema je bila ravno prava za ekstremne razmere na terenu in se je dobro obnesla pri visokih temperaturah, prečkanju rek in na skalnatih gorskih prelazih.
+ Izvedi več
Več o opremi

Prvi dan:

Prvi dan:

Nihče ni rekel, da bo enostavno za udeležence. Preizkušnja se je začela že takoj prvi dan: zaradi močnega naliva je bila načrtovana pot neprevozna, zato so morali organizatorji poiskati nadomestno traso. Udeleženci so v prvi etapi od območja Chiang Dao do območja Pai prevozili približno 180 kilometrov. Za veliko motoristov pa težave na poti in dva zapletena preizkusa niso bile edine ovire, s katerimi so se srečali: na Tajskem namreč vozijo po levi. Ekipa Argentine se je najbolje spopadla z zadano nalogo in je dan končala na prvem mestu.

+ Izvedi več

Drugi dan:

Drugi dan:

Po načrtu naj bi bil to dan hitrega 1686 metrov visokega vzpona. Vendar pa so zaviti gorski prelazi ekipam v kosti pognali strah in razburjenje. Vzpon in trije zelo zahtevni izzivi so motoristom precej otežili življenje: na preizkušnji so bile njihove motoristične veščine in ekipni duh. Na zadnjem delu dnevne etape, ki se je končala na območju Mae Hong Son, so se morali udeleženci prebiti skozi džunglo. Ob koncu drugega dneva so bili motoristi izmučeni, vendar srečni, da so se končno lahko odpočili na napihljivih ležiščih.

+ Izvedi več

Tretji dan:

Tretji dan:

Od območja Mae Hong Son se je pot nadaljevala po raznoliki gorski pokrajini predela Mae Sariang. Poti so bile kot narejene za hitro vožnjo. Vozniki motociklov R 1200 GS so prevozili 265 kilometrov. Tretji dan sta jih čakala še dva zapletena preizkusa.

+ Izvedi več

Četrti dan:

Četrti dan:

V sredo so motoristi na motornih kolesih GS premagali 136 kilometrov v zanki okoli območja Mae Sariang in pot končali na meji med Tajsko in Mjanmarom. Pogled ob prečkanju meje z Mjanmarom je bil neopisljivo čudovit. Člani ekip so si na tej etapi lahko ogledali tudi vasi na pilotih, oddaljene gozdove in majhne azijske kmečke vasi. Števec kilometrov se je ta dan tekmovanja ustavil pri 140 kilometrih – vendar so imeli motoristi občutek, da so jih za sabo pustili 280. Nič čudnega: ta dan jih je čakalo tudi nekaj zahtevnih preizkusov. Vozniki so morali prečkati vodo in motocikel spraviti čez drevesno deblo.

+ Izvedi več

Peti dan:

Peti dan:

Devet ur naravnost proti vzhodu: zadeva je postala zelo resna v drugi polovici mednarodne dirke GS Trophy. Vozniki so morali med posebno preizkušnjo izvesti nekaj zelo ostrih zavojev. Pri drugi preizkušnji pa so se morali motoristi izkazati s svojim čutom za orientacijo. Med napornimi preizkusi, ki so jih morali opraviti v polni motoristični opremi, so se motoristi dodobra spotili. Peti dan so imeli tekmovalci znova priložnost sodelovati v fotografskem natečaju in si tako prislužiti nekaj dodatnih točk. Z več kot 7000 glasovi je v tem izzivu zmagala ekipa Kitajske.

+ Izvedi več
Neverjetno je, kaj vse zmore GS.

Dr. Ralf Rodepeter, vodja trženja pri BMW Motorrad

Šesti dan:

Šesti dan:

Šesti dan je udeležence čakala 157 kilometrov dolga pot po trasi Ho Chi Minh, ki je dobro poznana po svojih izredno ozkih cestah. Ekipe pa so se morale spopasti tudi z dvema posebnima nalogama – s preizkusom orientacijskih veščin in reli dirko. Med tema zahtevnima nalogama so se udeleženci izkazali za izjemno izkušene motoriste. »Ta preizkus je bil zagotovo med najtežjimi na motociklu GS. Neverjetno je, kaj vse zmore GS,« je še povedal Ralf Rodepeter, vodja trženja pri BMW Motorrad. Predzadnji dan so bile na motoristih že dobro vidne posledice izrednega napora in izmučenosti zaradi prejšnjih dni tekmovanja. Vendar nihče ni niti pomislil na predajo.

+ Izvedi več

Sedmi dan

Sedmi dan

Pustolovščina mednarodne dirke GS Trophy 2016 se bliža koncu. Vendar je bilo za ekipe veliko odvisno tudi od zadnjih kilometrov. Udeleženci so namreč lahko na zadnjem posebnem preizkusu osvojili dvojne točke. Zato so člani ekip dali vse od sebe, še posebej pri zadnjem preizkusu, pri katerem so se morali na svojem motociklu znajti med grbinami in ovirami. Trasa dnevne etape je bila speljana po tajskih gozdovih in hribih. V podporo pri zadnjem preizkusu so se udeležencem pridružili še nekateri drugi vzdržljivostni motoristi s Tajske, Malezije in Kitajske. Navdušenje med vsemi ljubitelji motociklov je bilo ogromno in je poskrbelo za nepozaben zaključek mednarodne dirke GS Trophy. Na koncu se je ekipa Južne Afrike povzpela najvišje in osvojila prvo mesto na mednarodni dirki GS Trophy 2016 z 31 točkami prednosti pred ekipo Nemčije in Velike Britanije.

+ Izvedi več

Podelitev nagrad

Motoristi zadnji dan med podelitvijo nagrad.
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.