Ledeno hladna strast.

Intervju z nosilcem Guinnessovega svetovnega rekorda Robertom Gullom.

Takoj ko se na Švedskem pojavita led in sneg, postane Robert Gull ves divji – in s tem tudi njegove domislice. Robert svoje motocikle prilagodi na tak način, da nista pred njim varna niti sneg niti led. BMW Motorrad je opravil intervju z nosilcem Guinnessovega svetovnega rekorda za vožnjo po zadnjem kolesu z motociklom na ledu s hitrostjo 200 km/h.

Zakaj si za svoj poskus naskoka na Guinnessov svetovni rekord izbral ravno BMW RR?

Leta 2014 sem Guinnessov svetovni rekord za »najhitrejšo vožnjo po zadnjem kolesu z motociklom na ledu« s hitrostjo 183,3 km/h na razdalji 100 metrov postavil s Hondo. Zaradi pravil in predpisov ter številnih zahtevanih dokumentov nisem nameraval poskušati znova. Nato pa je februarja 2015 Ryan Suchanek iz ZDA presegel moj rekord.

Jasno mi je postalo: če želim, da rekord spet postane moj, bom potreboval standardni motocikel z najboljšo možno zmogljivostjo za še višje hitrosti. Na srečo me je moj sponzor Northbike povezal z družbo BMW Švedska. Oba sta mi bila v pomoč pri ponovnem uspešnem naskoku na svetovni rekord. Rezultat: 206,09 km/h na razdalji 100 metrov – in po enem kolesu!

+ Izvedi več

Kakšen je bil občutek, ko si si znova prilastil Guinnessov svetovni rekord?

Predvsem je bil odličen občutek, da sem bil prvi, ki je peljal hitreje kot 200 km/h na ledu – in še celo samo na zadnjem kolesu. Drugi poskus je bil še bolj poseben, kajti prvič nismo prišli v Guinnessovo knjigo, zdaj pa smo v izdaji za leto 2016. Trdo delo se je izplačalo. Jasno mi je, da bodo drugi poskušali ta rekord preseči, in pri tem jim želim vso srečo. Če ne bi tekmovali, ne bi bili vedno hitrejši. In ne bi se medsebojno spodbujali k doseganju vse višjih hitrosti. Zdaj mora drug voznik postaviti mejnik. In potem bomo videli, ali ga bom pozneje prestavil višje. Jasno mi je, da je to mogoče.

+ Izvedi več

Kaj meniš o motornem kolesu S 1000 XR, potem ko si rekord postavil na RR?

BMW S 1000 XR me kar precej navdušuje. Z očetom sva skovala načrt, ki ga imenujeva »Faroson«. V tej švedski besedi se lahko skrivata »oče in sin«. Dobesedno prevedeno pa pomeni »območje nevarnosti«. Moj oče se je zmeraj želel podati na dolgo popotovanje do Rusije ali po Route 66. Želim si iti z njim na pot. Zelo dobra prijatelja sva in si deliva veliko odličnih spominov. Ugotavljam, da skupnih spominov ni nikoli preveč, zato bi mi takšna pot omogočila več doživetij, na katera se bom lahko oziral, ko bom starejši. Za takšen podvig bi bil motocikel S 1000 XR ali morda R 1200 GS zagotovo popoln.

+ Izvedi več

Kje in kako si odraščal?

Odraščal sem v mestecu Tyresö na obrobju Stockholma. Mama in oče sta še zmeraj srečno poročena in imam 3 leta starejšo sestro. Trenutno živim v dveh domovih: s punco v kraju Södertälje, kjer delam kot mehanik za Scanio, in s starši. Imajo motociklistično delavnico z vsemi zabavnimi »igračkami«. Zato sem skoraj vsak vikend tam, da se lahko igram.

+ Izvedi več

Kako si postal tako dober voznik?

Moj oče Anders Gull je bil zmeraj ljubitelj motociklov. V mlajših letih je bil švedski prvak v motokrosu. Leta 1996 je začel na Švedsko uvažati mini motorna kolesa. Seveda sem jih hotel preizkusiti. Še zmeraj se spomnim, da je zame izdelal poseben pripomoček za vožnjo po zadnjem kolesu, da sem ga lahko posnemal!

+ Izvedi več
Peljal sem 206,09 km/h na razdalji 100 metrov – na motornem kolesu!

Robert Gull

Na katerih dirkah si vozil?
Vozil sem v večini kategorij, ki obstajajo za sodobne športne motocikle. Najboljše mi je šlo v kategoriji 125 cm3 Grand Prix, kjer sem bil švedski prvak v letih 2007 in 2008. Celotno sezono sem vozil na tekmovanju Red Bull MotoGP Rookies Cup, kjer sem velikokrat zavzel stopničke in imel dobre rezultate. Isto leto sem na povabilo nastopil na dirki MotoGP 125 cm3.
Ko smo se po letu 2008 odločili za nadgradnjo na večje motocikle, sem preklopil neposredno na razred 1000 cm3. Bolj ali manj sem se moral bojevati s prehodom z dvotaktnega na štiritaktni motor. Poleg tega sem imel leta 2011 še hudo nesrečo, po kateri sem bil nekaj mesecev na invalidskem vozičku. Sem pa v tem času resnično dojel, koliko mi pomenijo dirkanje in motocikli.
Katere motocikle in avtomobile imaš v svoji garaži?
Ves denar zapravim za to, da izdelam stvari, s katerimi se lahko zabavam. Da lahko to počnem, se moram zadovoljiti s poceni avtomobili. To je zavestna odločitev, kajti denar raje zapravljam za motocikle. To je razlog, da vozim Audi A3 – iz leta 1997. Zanj sem odštel 500 evrov. Sklopka je res slaba, zato imam tudi VW Manhattan iz leta 1990 za rezervo. Dobil sem ga za 170 evrov. Boljše igračke so v garaži. Niso pretirano ekskluzivne, toda dovolj dobre za zabavo. Imam KTM 450 SMR Supermoto, KTM 450 SXF ter motocikel za motokros Yamaha 450 YZF in dirkalni motocikel Honda CBR600.
Model RR, s katerim si postavil rekord, si preizkusil v različnih situacijah. Kakšen je, kar zadeva tehnične zahteve?
Zmeraj sem bil tehnično spreten, toda pravi vodja je bil moj oče. Ker običajno vse počneva skupaj, sem se od njega veliko naučil. Imam veliko zamisli, ki mu jih zaupam. Nekaj časa razmišlja, nato pa najde način, kako bi te zamisli uresničil. Najina pot do uresničitve je v izmenjavi zamisli.
+ Izvedi več
Od kod prihajajo zamisli?
Zamisli se pojavijo zvečer, ko ležim v postelji in ne morem spati, ker odzvanjajo v moji glavi. Tako pogosto dobim zanimive zamisli. In prva oseba, ki jih sliši, je oče. Običajno mi med smehom zagotavlja, da sem se domislil nemogočega. Nato si vzame nekaj dni za razmislek in običajno najde rešitev.
Ali obstajajo projekti drugih, ki jih podpiraš?
Poskušam pomagati mladim švedskim dirkačem. Njihovi starši me pogosto prosijo za nasvet. Vesel sem, da si želijo moje pomoči, in z veseljem pomagam.
Ali si želiš, da bi si služil kruh z vožnjo motornega kolesa?
Ta možnost morda dejansko obstaja, toda to bi dišalo preveč po delu. Motociklizma nočem dojemati kot dela. Ko se peljem, želim samo biti srečen. In doživljati trenutke, ki se jih bom pozneje spominjal. Imam »pravo« službo, delam kot mehanik za Scanio.
+ Izvedi več

Zakaj so ljudje na Švedskem, po tvojem mnenju, tako ustvarjalni pri izdelavi in oblikovanju motornih koles?

Če razmišljaš ustvarjalno, živiš ustvarjalno. Mislim, da imamo sposobnost videti izdelek, preden je oblikovalska skica dokončana. Lahko si ga predstavljamo in ga oblikujemo v glavah. Zakaj točno smo Švedi tako dobri pri tem, pa je težko reči.

Ali si kdaj bil v stiku z rojakom Olo Stenegardom?

Ne, z Olo Stenegardom nisva bila seznanjena. Seveda pa sem slišal zanj ter vem, da dela neverjetne stvari v ekipi oblikovalcev in ustvarja fantastična motorna kolesa za BMW.

+ Izvedi več

Kako nastajajo filmčki za tvoj kanal YouTube?

Vse posnamejo moja družina in moji prijatelji. Delamo z nameščenimi kamerami v polni visoki ločljivosti in tudi z dronom. Ta igračka pripada mojemu očetu, zato slike iz zraka posnamemo samo, ko je prisoten.

Kdo so tvoji motociklistični vzorniki in zakaj?

Moj oče in Valentino Rossi. Morda je slišati nenavadno, da ju primerjam, toda zame je navdušenje mojega očeta nad motocikli enako Rossijevi vožnji. Oba vodi srce, ne glava. Moj oče je bil in je moj najboljši prijatelj in privrženec ter moj glavni vir navdiha. Ko sem bil star 9 let, sem se udeležil šolske zabave v motociklističnih oblačilih in sem bil videti kot oče. Tema zabave je bila »Obleci se kot vzornik«.

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.
spinner