90 let znamke BMW Motorrad.

Čas je, da se zahvalimo.

BMW Motorrad obeležuje 90 let – dober razlog za slavje. Vendar zasluge za to ne gredo samo nam. Tega mejnika ne bi dosegli brez vseh prijateljev družbe BMW Motorrad, ki nam ostajajo zvesti že mnogo let in ki strastno zastopajo blagovno znamko BMW. Podoživi 90 let strasti, 90 let inovacij in 90 let napredka v tem posebnem spletnem prispevku. Uživaj!

Dvajseta leta 20. stoletja

Položeni so temelji.

Na poseben spletni prispevek

Max Friz – izumitelj proti-dvojnega motorja.

Max Friz – izumitelj proti-dvojnega motorja.

2. januarja 1917 je začenjal nastajati prvi motocikel BMW. Na ta dan se je družbi BMW pridružil 33-letni inženir Max Friz. Pravkar je bil pustil prejšnjo službo zaradi sporov z nekdanjim šefom Paulom Daimlerjem v Stuttgartu. Kot se je izkazalo, je bila to velika sreča za BMW.

Versajska pogodba, podpisana 28. junija 1919, je Nemčiji prepovedovala proizvodnjo letal in letalskih motorjev. Prihodnost družbe BMW je bila videti milo rečeno negotova. Toda Max Friz, novo imenovani vodja oblikovanja pri družbi BMW, je izkoristil priložnost in usmeril vso pozornost na motocikle. Decembra 1922, komaj manj kot 4 tedne po prejemu naloge, je Friz dokončal celovito skico prvega motocikla družbe BMW. Osrednji del motocikla je bil motor nove zasnove: proti-dvojni motor BMW.

+ Izvedi več

Trideseta leta 20. stoletja

BMW vzbudi senzacijo na evropskih dirkališčih.

Na poseben spletni prispevek

Štirideseta leta 20. stoletja

Premik naprej s pionirskim duhom.

Na poseben spletni prispevek

Povratek z motociklom R 24

Prvi povojni motocikel BMW je bil zasnovan v Münchnu na podlagi predvojnega modela. Podjetje je začelo na novo – kar je bilo težko in zahtevno – z uporabo strojnega orodja, izposojenega od drugih podjetij. Proizvodno dovoljenje, ki so ga odobrile zavezniške sile, je podjetju dovoljevalo samo izdelavo enovaljnega motocikla, ki ni smel presegati 250 cm3. Načrti so bili pripravljeni do poletja 1948, toda prvi BMW R 24 je s tekočega traku zapeljal šele malo pred božičem istega leta. Imel je 247-kubični motor z 12 konjskimi močmi. Naslednje leto jih je BMW Motorrad izdelal 10.000. Leto pozneje se je ta številka povečala na 17.000.

Ohišje starega R 23 je imelo v tistem obdobju posodobljen enovaljni motor s centrifugalno upravljanim predčasnim vžigom. Druga nova funkcija je bil štiristopenjski menjalnik z zobniškim nožnim upravljalnikom. Družbi BMW je z motociklom R 24 uspel zelo uspešen povratek in kmalu je sledila posebna čast: flota motociklistov R24 je sestavljala povorko nemškega predsednika Theodorja Heussa.

+ Izvedi več

Petdeseta leta 20. stoletja

R 68 – dirkalnik na 100 milj.

Na poseben spletni prispevek

Šestdeseta leta 20. stoletja

Motocikli BMW po svetu.

Na poseben spletni prispevek

Sedemdeseta leta 20. stoletja

Inovacija: polna maska

Na poseben spletni prispevek

Rojen v vetrovniku: R100 RS.

Rojen v vetrovniku: R100 RS.

R 100 RS je bil prvi proizvodni motocikel družbe BMW Motorrad s standardno polno masko, razvito v vetrovniku. Glavni namen maske je bil izboljšati aerodinamiko ter hkrati zaščititi voznika pred vetrom in slabim vremenom. Poleg tega je bil R 100 RS prvo motorno kolo BMW z 1-litrsko prostornino valja. Z najvišjo hitrostjo 200 km/h je motocikel blestel tudi, kar zadeva hitrost. Vendar je lahko za razliko od motociklov konkurence voznik na R 100 RS sedel za masko v sproščenem pokončnem položaju, celo pri visokih hitrostih. Za BMW ta model pomeni rojstvo športnega potovalnega motocikla.

+ Izvedi več

Osemdeseta leta 20. stoletja

Nov segment: potovalni motocikli enduro

Nov segment: potovalni motocikli enduro

Po vstopu na tržišče terenskega dirkanja je BMW prilagodil uspešen motor za terensko vožnjo in leta 1980 predstavil proizvodni motocikel za vse terene: BMW R 80 G/S. G pomeni »Gelände« (= teren), S pomeni »Strasse« (= cesta). Zlasti ena funkcija je povzročila senzacijo: prva enostranska nihajna roka na svetu, mono ročica BMW z zadnjim kolesom, pritrjenim na eni strani. Na podlagi tega modela je nastal nov segment velikih udobnih pustolovskih potovalnih motociklov, ki je še danes temelj motociklističnega segmenta družbe BMW.

V začetku osemdesetih je BMW pomahal protibatnemu motorju v slovo. Poslal ga je namreč v puščavo. Tam je BMW zmagal na najtežjem reliju na svetu s pomočjo Francoza Huberta Auriola, ki se ga je zaradi navigacijskih talentov prijel vzdevek »Afričan«. Auriol je uspeh ponovil leta 1983. V letih 1984 in 1985 se je seznamu zmagovalcev, ki so vozili BMW, pridružil Gaston Rahier.

+ Izvedi več

Rojstvo novega segmenta.

Na poseben spletni prispevek

Devetdeseta leta 20. stoletja

BMW Motorrad: navdihujoče novosti.

Na poseben spletni prispevek

Po letu 2000

Vrnitev na dirkališče.

Na poseben spletni prispevek

Danes

Privošči si vožnjo življenja.

Na poseben spletni prispevek
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.