Po Indiji nazaj na Bavarsko.

Intervju z Edgarjem Heinrichom, vodjo oblikovanja pri BMW Motorrad.

Po kratkem službovanju v Indiji se je Edgar Heinrich vrnil v München, da bi vodil oblikovalsko ekipo BMW Motorrad. To je bila srečna vrnitev za motorističnega navdušenca, ki je svojo kariero začel pri družbi BMW leta 1986. Bil je na čelu več zasnov motornih vozil BMW: motornega kolesa relija Pariz–Dakar, modelov K 1200 S in R, HP2 Enduro, R 1150 GS, R 1200 GS in nazadnje S 1000 RR.

Preden je delal v indijski tovarni avtomobilov Bajaj, je sodeloval tudi pri zasnovi modela K 1600 GT in turnih motornih koles GTL, C 600 Sport in maksi skuterja C 650 GT. Vsa ta motorna kolesa so bila uspešna, razširila so obzorja uveljavljenemu tržnemu segmentu ter privabila veliko novih strank. V ekskluzivnem intervjuju z družbo BMW Motorrad Edgar Heinrich govori o svoji strasti do oblikovanja, zbiranja in obnavljanja vseh vrst motornih koles.

Ravno so zasnovali model R 1200 GS, ko si odšel v Indijo. Dokončali so ga ravno do časa tvoje vrnitve. In sedaj so te vključili v slovesno odkritje novega motornega kolesa. Si zadovoljen z rezultatom?
Da, bil sem zelo vesel, a ne presenečen. Ko smo ga lansirali na Intermotu, sem bil z odzivom medijev zelo zadovoljen. Medijski odziv je bil zelo dober. Niti ene slabe kritike ni bilo. Očitno je to motorno kolo všeč vsem. Ne bi si mogel želeti boljše dobrodošlice ob vrnitvi v BMW.
+ Izvedi več
Ali ni čudno delati tako daleč pred »resničnim svetom«? In predvideti in določiti trende prihodnosti?
Časovna anomalija je le del oblikovanja. Je, kot da bi delal v drugem svetu, v prihodnosti. Vendar pa je treba tudi ostati na trdnih tleh in delati za tukaj in zdaj. Pogosto se zdi kot cela večnost, preden novo motorno kolo pride na trg. Ampak ko je tvoj »otrok« končno slovesno odkrit in na cesti vidiš ljudi, ki ga vozijo, je to najboljši občutek na svetu. Oblikovalci imamo dejansko nekakšno vzporedno življenje. In nikoli nismo zadovoljni. Ko motorno kolo pride na trg, že razmišljamo, kako bi lahko izboljšali naslednji model.
+ Izvedi več

Kako je bilo z modelom GS? Kako težko je izboljšati zasnovo, ne da bi popolnoma izkoreninili tradicijo?

Pri novih zasnovah gre pogosto za doseganje ravnotežja. Ne želiš izgubiti že obstoječih lastnikov modela GS. Vendar pa kot oblikovalec vedno želiš ustvariti nekaj novega. Spreminjanje tako uspešne zasnove je lahko kar malo strašljivo. Kako daleč greš? Kako daleč moraš iti? Dobro je, da nas veliko v ekipi vozi model GS in že živimo v življenjskem slogu GS. Zato vemo, kaj želimo od modela GS. Odlično se je izšlo pri R 1200 GS. Zelo pomembno je bilo ustvariti pristen GS. Takega, ki je zvest svojim koreninam, s klasičnim videzom in zasnovo, a z novo in dinamično izvedbo.

+ Izvedi več
Kaj pa je z novimi segmenti, kot je Urban Mobility?
Biti del tega novega segmenta je zelo osvežujoče. Zares razburljivo je to, da lahko prinesemo svoje lastne izvedbe v ta segment. Odlično je narediti poročilo o zasnovi. Kot smo naredili z modelom C 600 Sport in C 650 GT. Zame je bila izjemna izkušnja, ko sem lansko poletje novinarjem in pomembnim gostom predstavil električni skuter C evolution. Bil sem v Londonu, ko so slovesno odkrili prototip in ga peljali na testno vožnjo. Kot je bilo pričakovano, sta se oba odrezala zelo dobro, tako tehnično kot glede zasnove.
+ Izvedi več
Pri delu na katerih motornih kolesih BMW si še posebej užival?
Vsako motorno kolo BMW je posebno in ga je zabavno ustvarjati. Zelo rad delam na motorjih Dakar, verjetno zato, ker sta moji strasti terenska vožnja in dirkanje. Prav tako so tudi utelešenje tega, kar mi GS pomeni, motorno kolo za vse terene. Najzanimivejše kolo, ki sem ga ustvaril, je K 1200 R. Zagotovo ni logična ali očitna izbira. In prav gotovo ni »tipičen« BMW tistega časa. Ampak nam je uspelo, četudi je bilo malo odbito – in to mi je bilo všeč.
+ Izvedi več
Motorna kolesa so velik del tvojega prostega časa. Ali te navdušuje poigravanje s starimi motornimi kolesi?
Seveda. Rad obnavljam, razdiram in ponovno sestavljam motorna kolesa in jih naredim drugačne – tudi stare BMW-je. To tukaj ni preveč priljubljeno, saj veliko ljudi misli, da morajo stara motorna kolesa ostati originalna. Vsa moja stara motorna kolesa BMW so ponovno sestavljena in prilagojena. Edino kolo, ki sem ga povrnil v prvotno stanje, je Honda CB 500, legendarno motorno kolo moje mladosti. Imam tudi BMW 51/3 letnik 1954, ki sem ga spremenil. To je bil navdih za koncept modela Lo Rider. Najti motorno kolo, ga preoblikovati in celo najti nov pristop – kot to storijo stranke – je tako razburljivo. To res rad počnem. In tudi moj 58-letni BMW, ki mi služi kot motorno kolo za vsak dan, je bil vedno zanesljiv.
+ Izvedi več

Kaj je trenutno v tvoji garaži?

Trenutno je v moji garaži 16 motornih koles. Vključno z nekaterimi obnovljenimi klasičnimi modeli. Ali ima človek lahko kdaj dovolj motornih koles? Imam HP2, R 51/3, R 24, R 100 GS model Pariz–Dakar, nekaj Ducatijev, staro motorno kolo Matchless in motorno kolo Enfield iz časa, ko sem bil v Indiji, ki je »scramblerirano«. Imam tudi odlično originalno Vespo iz leta 1961. Imam celo motor proizvajalca Gas Gas, ki sem ga vozil na tekmovanjih. Imam tudi CB 650, CB550 in Hondo Dominator.

+ Izvedi več
Ali ti je tvoje znanje s področja inženirstva pomagalo pri oblikovalski karieri?
Že kot otrok sem poskušal popraviti in spremeniti svoje motorno kolo. Nisem si mogel privoščiti, da bi ga peljal na servis. To je najboljši način, kako se vsega naučiti. Vedno sem užival v poigravanju z motornimi kolesi, tako da mi je zagotovo pomagalo. Sedaj se lahko pogovarjam z inženirji, ki vedo, da jih razumem in spoštujem. Tako lahko skupaj sprejemamo premišljene odločitve. Motorna kolesa so zelo zapletena. Skoraj vse njihove tehnične komponente so vidne. Zato moramo tudi razumeti in zasnovati izdelek s tehnološkega vidika.
+ Izvedi več
Moramo tudi razumeti in zasnovati izdelek s tehnološkega vidika.

Edgar Heinrich, vodja oblikovanja pri BMW Motorrad

Kateri so največji izzivi za znamko v prihodnosti?
Trenutno je na trgu veliko motornih koles, kar je jasen pokazatelj časa. Ampak globalno moraš izstopati iz množice. Potrebujemo močna, evokativna motorna kolesa, ki odlično delujejo in imajo vedno še nekaj posebnega.
Ostali vznemirljivi izzivi vključujejo nove regulativne standarde in zahtevo za bolj zelene, okolju prijaznejše rešitve za mobilnost. Tu lahko dvokolesniki igrajo pomembno vlogo. Pri družbi BMW Motorrad si prizadevamo za inovativne rešitve.
Edgar, hvala za tvoje odgovore.
+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.