Veličastni pobeg.

VISION NEXT 100: motocikel prihodnosti.

Futuristično vozilo na dveh kolesih drsi skozi dvorano, na črnem trikotnem okvirju pa se blešči BMW-jev logotip modre in bele barve. Voznica namesto čelade uporablja le vizir, ki je podoben očalom iz naslednjega stoletja. Ustavi se in se dvigne s sedeža, ne da bi stopala odmaknila z nožnih opor. Vizionarni motocikel, predstavljen na razstavi »Legendarni vrhunci«. »Doživljanje prihodnosti z BMW Group«, ki slavi svojo svetovno premiero v Los Angelesu, gledalce ponese v leto 2130.

+ Izvedi več

Čas, ko je mobilnost še bolj raznolika in medsebojno povezana; čas, ko digitalizacija prevzame obliko, ki se danes zdi nadrealna; čas, ko motociklizem postane analogna in hkrati ekstremno čustvena izkušnja. »Motocikel mi pomeni pobeg od vsakdanjega življenja. Od trenutka, ko se povzpnem nanj, občutim le še absolutno svobodo – veličastni pobeg,« pove Edgar Heinrich, vodja oblikovanja pri BMW Motorrad.

+ Izvedi več

Absolutna svoboda.

Absolutna svoboda.

Skupaj s svojo ekipo oblikovalcev je Edgar Heinrich pripravil osnutek tega scenarija prihodnosti in na podlagi osnutka oblikoval vizionarno vozilo BMW Motorrad VISION NEXT. »Ko razvijamo motocikel, ponavadi razmišljamo približno za pet do deset let naprej v prihodnost. Ko smo razmišljali še dlje v prihodnost, je bilo to za nas še posebej vznemirljivo in zelo mikavno,« razloži Edgar Heinrich. Oblikovalci ocenjujejo, da se bo čez 30 let večina vozil naokoli vozila samodejno. Življenje je natlačeno v mestih in organizirano prek digitalnih storitev. Vse bolj in bolj digitalizirano, bolj in bolj medsebojno povezano, bolj in bolj avtomatizirano. Med to predstavitvijo postane jasno, kako pomembne so analogne »oaze«, ki ljudem vračajo občutek svobode.

+ Izvedi več

Svoboda pomeni doživljanje okolja z vsemi svojimi čuti, občutek centrifugalnih sil, pospeševanje in veter. Idealno brez čelade ali zaščitnih oblačil. BMW-jev motocikel VISION NEXT 100 ne potrebuje nič od tega. Ker »digitalni spremljevalec« – funkcionalna enota, ki jo sestavljata motocikel in naša različica voznikove opreme – zagotavlja visoko stopnjo varnosti. Digitalni spremljevalec deluje nezaznavno v ozadju in vedno poseže vmes na zahtevo voznika ali, ko je to potrebno. »Za nas je bilo pomembno, da analogna izkušnja vožnje ostane nemotena. Zasnova prikaza in delovanja deluje tako diskretno, da ustvari naravno in nam znano premikanje,« pojasni Holger Hampf, vodja oblikovanja in službe s strankami pri BMW Group.

+ Izvedi več
»Motocikel mi pomeni pobeg od vsakdanjega življenja. Od trenutka, ko se povzpnem nanj, občutim le še popolno svobodo – veličastni pobeg.

Edgar Heinrich

Vodja oblikovanja BMW-jevih motociklov

To je še vedno cestni motocikel.

To je še vedno cestni motocikel.

Povsem prenovljen – in vseeno BMW Motorrad VISION NEXT 100 še vedno povzema elemente s časovnice BMW Motorrad: črn trikotni okvir, bele obrobe, vrsta klasičnega proti-dvojnega motorja. Bočna stran vizionarnega vozila je videti gola. Skladno s tem sta ergonomija in položaj sedeža urejena kot na cestnem motociklu. Zasnova sprednjega dela je minimalistična in dodelana z visokokakovostnimi detajli. Nad sprednjim kolesom je v okvir vgrajen ogromen kovinski odsevnik. Služi kot vodnik za veter in skupaj z vgrajenim vetrobranskim steklom zagotavlja aerodinamično optimiziran tok zraka.

+ Izvedi več

Elementi ogrodja, kot so sedež, zgornji pokrov okvira in pokrov sprednjega kolesa, so izdelani iz ogljika. Dve drobni rdeči lučki pod ogrodjem služita kot zadnja luč in smernik. Pnevmatike imajo blažilno funkcijo in se aktivno prilagajajo terenu. Na desnem ročaju krmila izstopa rdeč nihajni vzvod. Zasnovan je kot zavestno mehanski element, s katerim je mogoče blokirati ali sprostiti ročaj za plin.

+ Izvedi več

Okvir sledi kolesu.

Črn trikotni okvir na pogled spominja na R 32 iz leta 1923 – prvi BMW-jev motocikel. A glede na svojo funkcionalnost ima okvir zelo malo skupnega z originalom. Okvir »flexframe« je fleksibilen in omogoča okretno zavijanje brez spojev, katerih smo danes navajeni. Če se ročaji krmila premaknejo, celotni okvir spremeni obliko in tako olajša spreminjanje smeri. Glede na razmere v prometu se sile, ki so za to potrebne, razlikujejo: manevri pri zavijanju so še posebej enostavni, ko je motocikel na mestu, medtem ko se okvir pri visokih hitrostih učvrsti. Površine so pritrjene, zato zagotavljajo zaščito pred vetrom in vremenskimi vplivi, ki je značilna za povsem zaprte motocikle. Površina okvira je izdelana iz črnega mat blaga.

+ Izvedi več

Proti-dvojni motor s pogonom brez emisij.

Proti-dvojni motor s pogonom brez emisij.

Poseben motor je nameščen v sredini okvirja. Hkrati deluje kot stilni element in spomin na tisto, kar je ostalo v daljni preteklosti. Po obliki in zmogljivosti je podoben tradicionalnemu BMW-jevemu protibatnemu motorju, vendar je v njem vgrajena pogonska enota brez emisij. Zunanja oblika proti-dvojnega motorja se spreminja glede na vozne razmere. Ko motocikel miruje, je oblika čvrsta.

+ Izvedi več

Ko se začneš voziti, iz strani moli blok motorja. Na ta način med vožnjo optimizira aerodinamiko in zaščito motocikla pred vremenskimi vplivi. Zloščen aluminij na tem območju oddaja te visokokakovostne vibracije.

+ Izvedi več

Samodejno uravnavanje ravnotežja: ni možnosti, da bi se prevrnil.

Motocikel ne potrebuje tačke. Ne, če asistenčni sistemi zagotavljajo popolno ravnotežje. Samodejno uravnavanje ravnotežja motociklu BMW Motorrad VISION NEXT 100 omogoča, da ostane stabilen tako med vožnjo kot na mestu. To izboljša varnost voznika. Prav tako olajša vožnjo začetnikom, saj jih motocikel varno vodi skozi vsako vozno situacijo in se ne morejo prevrniti. A izkušeni motociklisti imajo od samodejnega uravnavanja ravnotežja lahko tudi korist. Ker motocikel postane še okretnejši, zaradi česar je izkušnja vožnje še bolj dinamična. Asistenčni sistemi prav tako povečajo voznikove zmogljivosti. Ne glede na zmožnost in izkušnje lahko motociklisti ves čas širijo svoje meje in pozitivno krepijo izkušnje v vožnji. Naj bo vsaka vožnja izkušnja popolne svobode, od začetka do konca.

+ Izvedi več
»Ko razvijamo motocikel, ponavadi razmišljamo približno pet do deset let naprej v prihodnost. Razmišljanje še dlje v prihodnost je za nas še posebej vznemirljivo in zelo mikavno.

Edgar Heinrich

Vodja oblikovanja BMW-jevih motociklov

Podatkovna očala namesto čelade.

Podatkovna očala namesto čelade.

Z BMW Motorrad VISION NEXT 100 voznik in motocikel sodelujeta pri neposredni izmenjavi. Pomembne informacije se zbirajo iz okolice, nato pa jih vizir – pravzaprav podatkovna očala, ki pokrivajo voznikovo vidno polje in blokirajo veter – neposredno projicira v voznikovo vidno polje. Če voznik gleda naravnost, se podatki ne prikažejo in tako ne vplivajo na izkušnjo v vožnji. Vizir se aktivira šele, ko je treba ukrepati – na primer v primeru nevarnosti – ali če voznik zahteva prikaz informacij. V tem primeru se v spodnji tretjini očal pojavi simbol digitalnega spremljevalca: narobe obrnjen trikotnik z dvema vodoravnima črtama. Prikaz je podoben tistemu v pilotski kabini. Prikazuje trenutni kot naklona in idealno linijo. Če se pojavi kakršno koli odstopanje, lahko voznik to popravi. Če se voznik ne odzove ali se odzove prepozno, se motocikel samodejno popravi. S pogledom navzgor se vklopi funkcija vzvratnega ogledala. Če voznik spusti svoj pogled nekoliko pod običajno točko pogleda, se odpre meni, v katerem lahko voznik sproži vsako funkcijo s premikom prsta. Če še bolj spusti pogled, se odpre zemljevid, ki vozniku prikaže izbrano pot.

+ Izvedi več

Krik mode namesto težkega zaščitnega oblačila.

Krik mode namesto težkega zaščitnega oblačila.

Nežna tkanina namesto usnja in dodatkov. Voznikova obleka, ki je del motocikla BMW Motorrad VISION NEXT 100, je krik mode in nudi zaščito pred vetrom in vremenskimi vplivi, zato pomembno vpliva na splošno izkušnjo v vožnji. Funkcija A/C ohladi ali ogreje voznika, kot si sam zaželi. Težka oblačila, ki so prevroča ali prehladna, so stvar preteklosti. Fleksibilno strukturo pasu na obleki in obutvi so navdahnila mišična vlakna. Aktivno podpira voznika glede na vozno situacijo in ga na ta način razbremeni. Predel vratu na voznikovi obleki se pri višjih hitrostih lahko napolni z zrakom. Tako razbremeni vratno hrbtenico in poveča raven udobja. Obleka z vibrirajočimi elementi na rokah in nogah zagotavlja navigacijske signale oziroma nakazuje, kdaj je dosežena meja naklonskega kota. Varnostna funkcija voznikove obleke zahvaljujoč inteligentnim asistenčnim sistemom ni potrebna.

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.