Rock 'n' roll v trgovini Animal Boat

Daisuke Mukasa in njegov vintage svet v sodobnem Tokiu

Trgovina za motorna kolesa po meri Animal Boat je pravi raj za navdušence nad vintage motornimi kolesi. Japonski predelovalec Daisuke Mukasa klasična motorna kolesa tukaj rešuje pred pozabo – in jih s svojo ekipo Curry Speed Club vrača na dirkališča.  

Niti sanja se mu ne, koliko kvadratnih metrov meri njegova trgovina. »Merimo v tatamijih, ne kvadratnih metrih,« pravi Daisuke Mukasa. Tatamiji so preproge iz riževe slame, ki so izdelane v standardnih velikostih in se na Japonskem uporabljajo kot površinska enota. Ta otok zakladov z imenom Animal Boat morda meri približno 50 tatamijev, kar je okoli 80 kvadratnih metrov. Nahaja se na živahni cesti v okraju Ota na jugu Tokia. Dokaj neopazno. Le nekaj motorjev na levi in desni strani vhoda namiguje na svet, ki se odpira za preprostimi vrati iz lesa in stekla: mešanica muzeja in kramarije. V tem majhnem prostoru 46-letnik zbira motorna kolesa in dele, katerih večina je starejša od njega.

Med prodajalnim pultom in delovnimi mizami, za katerimi se Daisuke posveča svoji umetnosti, je ozek prehod. Večina motornih koles je v zadnjem delu trgovine, približno 50 jih je. Tesno so nagrmadeni, nekateri so celo postavljeni drug na drugega, pri čemer zgornjo vrsto podpira jekleni drog. S stropa visijo izpušni sistemi in obloge plošče, stene pa krasijo ukrivljene posode za gorivo, analogne ure in kitare. Kot mojstrovine na razstavi retro umetniških del s pridihom elegance. V kotu je postavljen bas, na steni za prodajnim pultom se vrstijo usnjene jakne in čelade ter vitrine z avtomobilčki v izvirni embalaži. Ko se vam oči za čelado navadijo na kaos, začnete v njem razumeti red: v tej majhni delavnici ima vse svoje mesto. »Tukaj v Tokiu smo prisiljeni v kompaktnost in dobro organizacijo,« pravi Daisuke. To pa zato, ker je v tem megamestu prostora malo in ima visoko ceno.  

+ Izvedi več
Animal Boat je za stara motorna kolesa kot Noetova barka. Kot Noe, ki je rešil živali, jaz rešujem klasična motorna kolesa.

Daisuke Mukasa, predelovalec in voznik vintage motorjev

Noetova barka za motorna kolesa

Animal Boat je zatočišče. Za Daisukeja, njegove stranke in predvsem za obrabljena motorna kolesa, za katere ni pravega mesta v tehnološko usmerjeni Japonski. »To je v bistvu Noetova barka za motorna kolesa.« Daisuke govori s tihim glasom. Kot bi bila njegova zgodba občutljiv kristal. Njegov previdni značaj je v nasprotju z njegovim grobim videzom: bradica, črna oblačila, baretka in tatuji. Nosi ogrlico z majhno lobanjo in prekrižanimi kostmi, ki mu na dirkališču prinaša srečo. »Ko sem na začetku odprl trgovino, nisem imel denarja za drage nove motorje. Zato sem kupil stare, jih obnovil in predelal. Imel sem občutek, da rešujem motorna kolesa.« Daisuke je trgovino odprl leta 1995, ko je zapustil delo mehanika v tokijski trgovini z motornimi kolesi. »Motorje sem začel voziti pri 19 letih; imel sem hondo CB 400. Motorji so mi spremenili življenje; moj svet so obrnili na glavo.« 

+ Izvedi več

Običajna služba brez omejitev.

Daisuke trgovino odpira ob 11. uri. Njegove stranke gojijo strast do vintage motornih koles in se zanašajo na njegovo strokovno znanje o predelovanju in obnavljanju. »Lepa stran predelovanja je, da mi vsaka stranka predstavi različne zamisli. Nekateri cenijo hitrost, drugi imajo v mislih določen videz motorja. Vedno se trudim, da vsaj malo presežem njihova pričakovanja.« Dati od sebe še malo več, kot je treba, je moto, ki odraža japonski odnos, pri katerem je odlično opravljeno delo izjemno pomembno. Predelovalci niso nobena izjema, ravno nasprotno. Za uspeh pri predelovanju je treba na Japonskem preseči samega sebe in zlasti trdo delati. »Zaprem ob 21. uri in nato do polnoči delam na motorjih. Včasih ostanem tako pozno, da moram tukaj prespati. Zadaj imam posteljo.« Daisuke pokaže proti skritim vratom v zadnjem kotu. »Tukaj se počutim kot doma.«  

+ Izvedi več

Utelešenje sproščenosti.

Zapiranje: Daisuke se sreča s prijatelji.

Utelešenje sproščenosti.

Daisuke se včasih sreča s prijatelji za pozno vožnjo, saj čez dan za to ni časa. »Ponoči smo na cesti sami. Obožujem vožnje čez tokijski most do Jokohame ali skozi tunele.« Veliko motoristov se ponoči sreča pri enem od tunelov v Tokiu. Ko drvijo skozi tunele, obdani z medlo svetlobo in zvokom motorjev, izkusijo čisto svobodo. S tem Daisuke dobi energijo za naslednji dan in nove izzive v delavnici.  

+ Izvedi več

Velika pozornost na podrobnosti: R nineT Racer.

»Visokih standardov si ne postavljamo samo predelovalci. Tudi stranke pričakujejo popolnost. Ta pozornost na podrobnosti je najbrž tipično japonska; privzgojena nam je.« Vendar pa za Daisukeja podrobnosti ne pomenijo popolnega motorja. Celoten motor mora predvsem izražati dobro uravnoteženost. »Gre za ravnotežje in harmonijo. Posamezni deli morajo biti dobri, vendar želim, da se vse dobro prilega in daje občutek sproščenosti.«  

+ Izvedi več

Vintage dirkanje z okusom

Pregled pred dirko: Daisuke je s svojo ekipo Curry Speed Club.

Vintage dirkanje z okusom

S prsti drsi po gladki površini svojega motocikla. Šasijo je popolnoma preoblikoval v slogu 60. let prejšnjega stoletja in nadgradil hondin štiritaktni motor s tristopenjskim menjalnikom in prostornino 60 kubičnih centimetrov na motor s 7 konjskimi močmi. Vse od krmila, sedeža, sistema nožnih opor do zavornih ročic in prestavnih stopalk – skoraj vse na motorju je naredil sam. Privoščil si je tudi nekaj originalnih sestavnih delov za dirkanje podjetja Honda RSC. Motocikel je v celoti pripravljen za dirke, ki jih organizira in v katerih tudi tekmuje: B.O.B.L. – Battle of Bottom Link.  

+ Izvedi več

Daisuke meni, da tekmovanja na dirkališču poglobijo prijateljstvo.

Štirikrat letno se navdušenci nad vintage slogom z vse Japonske srečajo na oddaljenih dirkališčih, da svoja izboljšana in starinska motorna kolesa pomerijo med seboj. Vozniki tekmujejo v ekipah. Zato je Daisuke s prijatelji ustanovil ekipo Curry Speed Club. »Kadar koli smo se srečali, je nekdo za vse prinesel kari,« se zasmeje Daisuke. »Uživam v dirkanju s prijatelji. Medsebojno spoštovanje je na dirkališču pozitivno. Poleg tega pa je nekaj tekmovalnosti lahko dobro za prijateljstvo.«  

+ Izvedi več
Morda me to obdobje tako zanima, ker nisem odraščal v njem. Ko vozim vintage motocikel, preteklost zaživi in jaz v njej.

Daisuke Mukasa

Rock 'n' Roll na dirkališču.

Dirkanje z vintage motocikli je na Japonskem trend. Z vintage motocikli je postalo dirkanje znova dostopno, še posebej za mlade ljudi. Zato je večina motociklistov na dirkališču B.O.B.L. starih med 20 in 40 let, med njimi pa so tudi ženske. Dirke se odvijajo ves dan; ekipa Curry Speed Club tekmuje proti ekipam, kot je Cool Beans, ali proti fantom iz skupine Drive Thru. Zrak je prežet z dimom, ki ga ustvarjajo motocikli, in se meša z meglico, ki je v gorskih predelih Japonske nekaj vsakdanjega. Dirkači svoje motocikle ženejo do roba in še dlje, medtem ko nožne opore drgnejo po tleh in motorji tulijo na ves glas. »Uživam, ko postanem del tega obdobja. Takrat je hitrost predstavljala nekaj igrivega, v tem lahko uživaš. Uživam tudi v slogu, ki je prav tako pomemben zame,« pravi Daisuke.

V vintage slog se je vživel do zadnje podrobnosti. To odražajo motocikli, orodje, oblačila, rock 'n' roll. »Igram kitaro in s prijatelji zelo pogosto ustvarjam glasbo. Včasih si začnem med dirko v mislih prepevati pesem in se popolnoma vživim vanjo.« Celo tukaj, na robu dirkališča, Daisuke komaj povzdigne svoj glas. Morda gre za tipično lastnost Japoncev, vendar Daisuke le s težavo razkrije svoja močna čustva, ko potiho, a samozavestno reče: »Ta klasična tehnologija ne bo nikoli zamrla. Prasketajoč motor z rožljajočimi zvoki je za nas pristen. Daje nam dober občutek.«  

+ Izvedi več