Na modni pisti.

Sprinterske dirke Essenza združujejo vse, kar se sveti.

Ročno tanjšan aluminij, karbonski deli, slog art deco: na sprinterskih dirkah Essenza se zbere smetana predelovalske scene. Tu se ikone stila ne bi mogle bolj razlikovati. Naj bo bela eleganca ali črna moč – na koncu gre vedno za gole osnove, za bistvo motornega kolesa.

Italijanski stil

Giuseppe Roncen v zraku nariše obris modela LowRide R nineT. Vitka aluminijasta samonosna karoserija je »kot val«, pojasni. »Obris smo risali na papir, dokler nam ni bila všeč. Ta oblika je značilna, kar je edinstvena prodajna lastnost motornega kolesa.« Direktor italijanske revije o predelovanju motornih koles LowRide se ne trudi skriti, da je ponosen na svojo prvo predelavo BMW-ja. In prav je tako. Oblika, ki so jo razvili v sodelovanju z Radikal Chopper, je namreč navdušila žirijo in osvojila prvo mesto v oblikovalskem tekmovanju Essenza Desing Award.

+ Izvedi več

Ne le da mora biti motorno kolo izjemnega videza. Na sprinterski dirki Essenza mora pokazati tudi svojo hitrost. Čeprav motorno kolo ni namensko zasnovano za dirke, ima motor, ki ga uravnajo pri Edelweiss Motorsport, 130 konjskih moči. »Ne zanima me čistokrvni dirkalnik. Motorno kolo mora biti uporabno kot vsakdanje orodje, s katerim se lahko sproščeno vozim.« Zato je na modelu LowRide R nineT veliko standardnih delov. Predvsem pri elektronskih delih in varnostnih funkcijah Guiseppejeva ekipa ni uvajala sprememb. »BMW-jevo filozofijo smo združili z italijanskim stilom. R nineT je naravnost čudovita igračka.«

+ Izvedi več

Hitra lepotica: na sprinterski dirki Essenza je model Norberta Rebholza R nineT Racer Carbon »Schwarzwerk 101« pometel z nasprotniki in osvojil zmago na prestižni dirki.

Osupljivi fantom

Predelana motorna kolesa izstopajo iz množice. Privlačijo in razžalijo. Na osnovi tega je Essenza naslednja stopnja. Stopnja, na kateri predelana motorna kolesa izstopajo med drugimi predelanimi motornimi kolesi – kot npr. White Phantom. Dirk Oehlerking in njegova predelovalnica Kingston Custom slovita po izjemnih predelavah, ki so pravi podvigi. Ne zanimajo ga trendi ali nasveti drugih; dela po svojem okusu. Tako mu še ni spodletelo in tudi tokrat ne kaže tako. Na startnem mestu dirke Essenza se vsi ozirajo za motornim kolesom White Phantom.

+ Izvedi več

White Phantom je model BMW R 80 RT iz leta 1986 v beli barvi z zlatimi črtami. Dirk je motorno kolo z delovno prostornino motorja 800 cm3 opremil s turbinskim polnilnikom KK26, teleskopskimi vzmetnimi vilicami lastne izdelave in po meri narejenim blažilnikom napetosti Kingston Custom. Navdih je dobil pri dirkalnih motornih kolesih Ernesta Henneja, ki je postavil nešteto rekordov v 30. letih prejšnjega stoletja. »Protibatni motorji imajo neverjeten raztezni potencial, zato lahko ustvarimo nekaj posebnega,« pravi Dirk. Nekaj posebnega tokrat pomeni steampunk: pogled v prihodnost iz preteklosti. Iz časa, ko je bilo strojništvo doma v majhnih proizvodnjah. »Želel sem, da je White Phantom preprostega in elegantnega videza. Ne vpadljiv in kričeč,« pravi, »ampak lahkoten – kot fantom.«

+ Izvedi več

Radikalno nostalgičen

Daniela Weidmanna privlačijo mejniki v zgodovini motociklizma. Predelovalec iz švicarske občine Schmerikon je stare šole. Njegov oče je imel ličarsko delavnico in tudi Daniel je poklicni mehanik za motorna kolesa. Še več, občutek za oblikovanje in estetiko ima v genih. »Nikoli nisem imel standardnega vozila,« pravi. Tehnologija in hitrost sta ga od nekdaj navduševali. To se jasno vidi na modelu BMW R 1200 R, ki ga je v vrhunski predelovalnici VTR Customs osvobodil iz spon standardnih oblog. Nato ga je spremenil v radikalno cestno motorno kolo, ki posnema dirkalnik Eddieja Lawsona: visoko krmilo Superbike in velik nosilec startne številke z Eddiejevo številko 21 – čisti občutek nostalgije.

+ Izvedi več

Daniel je dirkal v osemdesetih letih. Štirikratni svetovni prvak Eddie Lawson je bil junak dneva in velik navdih. Z mislijo na Eddiejeva brutalna motorna kolesa Superbike je Daniel zdaj po meri ustvaril motorno kolo Eddie 21. »Najprej je bilo golo ogrodje videti oglato in futuristično. Z dirkaško barvo pa je postal natanko tak, kot sem hotel,« se spominja Daniel. Eddie 21 je ročno izdelan do zadnje podrobnosti. Aluminijasta karoserija je ročno kovana, prav tako pa tudi aluminijasta posoda za gorivo in zadnji del. Tudi nosilec začetne številke in izpušni sistem v stilu Kerkerja sta domače izdelave. »Motorna kolesa, ki skupaj z rokodelsko obrtjo pišejo zgodovino – to je Essenza.«

+ Izvedi več

R nineT Racer

Zapuščina

Preberite več
Druge zgodbe, ki vas utegnejo zanimati.