»Oblikovalce ženem do roba.«

Oblikovalec Alexander Buckan govori o BMW Concept Stunt G 310.

BMW Concept Stunt G 310 je vpadljiv akrobatski motocikel: le z enim pogledom na njegovo unikatno zasnovo je jasno, da ga je bilo zabavno ustvarjati. Višji oblikovalec Alexander Buckan se z BMW Motorrad pogovarja o postopku oblikovanja, vplivu Chrisa Pfeifferja in začetnih odzivih na motocikel.

Koliko ljudi je sodelovalo v postopku oblikovanja?

Pri projektih oblikovanja vedno sodeluje celotna ekipa. Tudi ta projekt ni bil izjema. V postopku smo sodelovali jaz, Ola Stenegard, Volker Hohdorf, Vianney Selosse in Bianca-Maria Hoffmann. Projekt je vodil Edgar Heinrich, vodja oblikovanja pri BMW Motorrad.

Kakšna je bila tvoja vloga?

Bil sem višji oblikovalec. Težko je natančno opisati mojo vlogo. Sem bolj mentor oblikovanja, lahko bi mi celo rekli umetniški vodja. Konec koncev mora nekdo zagotoviti, da vsi delajo to, kar hočem (se nasmeje). A šalo na stran, vodim oblikovalce in delujem kot povezovalni člen med delavnico, oblikovalci in oglaševalsko ekipo.

Kako težko je bilo sestaviti to agresivno, a živahno zasnovo?
Ne bi rekel, da je bilo težko. Oblikovanje tega motocikla je bilo za nas namreč zelo zabavno. Kako pogosto dobiš priložnost za ustvarjanje nečesa tako »frajerskega« in celo izpustiš določene elemente? Običajno moramo dodajati ali prekrivati elemente na proizvodnih motociklih.
Čigava zamisel je bil »akrobatski rep« in kako dobro se obnese na cesti?
Zamisel se je porodila, ko smo oblikovalci sedli skupaj s Chrisom Pfeifferjem. Akrobatski vozniki običajno uporabljajo luknjo v sedežu, zdaj pa se aluminijasti »akrobatski rep« popolnoma ujema s Chrisovim stopalom. Dejansko je celotni motocikel popolnoma prilagojen Chrisovim meram. Kot obleka, narejena po meri. BMW Motorrad stremi k natančnosti in občutkom, ta posebni akrobatski rep pa je primer te natančnosti. Vedno se trudimo biti korak pred konkurenco.
Kakšno vlogo je imel pri tem projektu Chris Pfeiffer?
Chrisa Pfeifferja smo prosili za pomoč. Navdušeno nas je podpiral vse od začetka. Obiskal nas je v Münchnu ter začeli smo natančno razpravljati o projektu in zbirati zamisli. In nekaj mesecev pozneje se je rodil ta akrobatski lepotec.
+ Izvedi več
Več o Chrisu Pfeifferju
Katere so bile posebne predelave za akrobatsko vožnjo?
Odločili smo se za številne predelave na podlagi Chrisovega strokovnega znanja. Naša glavna naloga je bila, da za voznike zagotovimo najboljše možno krmarjenje. Med sistem prenosa moči in amortizer smo namestili dušilnik. Tam je dobro zaščiten in na noben način ne ovira voznikovih gibov. In še vedno ima dober zvok. Namestili smo tudi zaklepni ročaj za plin, da lahko vozniki ohranjajo konstantno hitrost, ne da bi morali držati ročaj za plin. Drugo, večjo zavoro smo namestili zadaj, slednjo pa je mogoče upravljati s sredinskim prstom leve roke za upočasnitev zadnjega kolesa. Nato pa so tukaj še nožne opore na sprednji osi in na sedežu, rdeč varnostni drog in še več.
Kakšen je bil odziv v Braziliji? Tu je bil prvič slovesno odkrit.
Ljudje so bili sprva skeptični. Njihovo prvo vprašanje je bilo: kako lahko ta enovaljni motor združuje kakovost in vrednost, po katerima je znan BMW Motorrad? A bili so začudeni, ko je bil BMW Concept Stunt G 310 slovesno odkrit: »Če je to odgovor, potem dobrodošel v Braziliji, BMW!« Glede na to, da lahko BMW razvije super proizvodni motocikel, so zdaj prepričani, da bo ta znamka postavila nove standarde.
+ Izvedi več
Kako pogosto se ti ponudi priložnost, da ustvariš nekaj tako »frajerskega«?

Oblikovalec Alexander Buckan

Edgar Heinrich, vodja oblikovanja pri BMW Motorrad, med preverjanjem »akrobatskega repa«.
Katera zaključna barva bi bila dobro videti na G 310?
Ne vem, ampak mislim, da lahko motocikel primerjate z lepo žensko. Če so mere pravilne, bo videti dobro, ne glede na to, kako je oblečena.
Kaj ti je na tem motociklu najbolj všeč?
Nič! Morda zveni čudno, vendar je za oblikovalca povsem normalno, da ni nikoli zadovoljen s svojim delom. Če bi isto vprašanje postavili slikarju o njegovi zadnji umetnini, bi odgovoril povsem enako. To je cena, ki jo plačaš, če opravljaš ustvarjalen poklic. Če nisi željan novih izzivov, postaneš samozadovoljen in tvoje delo izgubi pomen. Če nimaš zagnanosti za spreminjanje stvari, bo vse ostalo enako. Ampak dovolj filozofiranja. Vprašali ste me, kakšna je bila moja vloga, in morda je najboljši odgovor: nikoli ne nehaj gnati oblikovalcev do roba.
+ Izvedi več

Neverjetno drugačen.

BMW Concept Stunt G 310.

Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.