Ko vizionarske zamisli zaživijo.

Mladi oblikovalci ustvarjajo nove koncepte.

Družba BMW Motorrad je pred predstavitvijo motornega kolesa G 310 R na svetovnih trgih od Milana pa vse do Japonske že pripravljala teren za prihod tega novega športnega in lahkega cestnega motocikla. Študentje na Evropskem inštitutu za oblikovanje (IED) v Italiji so v okviru svojih projektov ob zaključku študija že preučili vpadljivi BMW z manj kot 500 kubičnimi centimetri delovne prostornine, medtem ko je posebna delavnica za motoristke v Tokiu obrodila enako zanimive sadove.

V okviru projekta, ki ga je leta 2015 predstavil njegov pobudnik Andrea Ferrari, vodja trženja pri BMW Motorrad Italia, so bili študentje oblikovanja, ki niso imeli izkušenj z oblikovanjem na področju avtomobilizma in inženirstvom, postavljeni pred izziv, da majhno, lahko in okretno motorno kolo predelajo ter prilagodijo tako, da bo še privlačnejše za mestne voznike. Po letu dela so bili končni izdelki študentov predstavljeni na dogodku Next 100 Festival v Monzi.

Medtem so ti študentje zaključili študij in na vrsto je prišla nova generacija študentov, da pretvori navdih v resničnost z vrhunsko opremo na inštitutu IED. »Pri italijanski sekciji družbe BMW želimo to sodelovanje nadaljevati tudi v študijskem letu 2016/17. Nekatere od lastnosti konceptnih motornih koles želimo bolj konkretizirati, se pri tem poglobiti v določene vidike posameznega kolesa in predstaviti motocikel G 310 R v slogu inštituta IED,« je povedal Ferrari.

+ Izvedi več

Varnost in uporabnost.

Letošnji študentje se bodo razvoja konceptov lotili tako, da bodo navdih črpali iz konceptov, ki jih je zasnovala lanska generacija. Po približno treh mesecih bo nastopil čas, ko BMW Motorrad Italia in profesorji z inštituta IED opravijo začetni pregled ter izberejo najboljše zamisli. V tej fazi bodo študentje začeli sodelovati kot ekipa in izpopolnjevati koncepte,

ki so izbrani za najboljše, pri čemer bo končni cilj izdelava delovnega prototipa. Študentje so se lotili poglobljene raziskave, ki je vključevala intervjuje z izbranimi vozniki, da bi razumeli njihove zahteve, pri čemer sta namesto moči in zmogljivosti na prvem mestu varnost in uporabnost.

+ Izvedi več

ŠTIRJE KONCEPTI, ŠTIRI CILJNE SKUPINE

Projekt »BMW Savannah«

Ženska moč.

Projekt »BMW Savannah« je motorno kolo, oblikovano posebej za ženske, ki imajo namesto velikih in težkih motornih koles raje lažje motocikle, kot je BMW G 310 R. Ena od osrednjih oblikovalskih potez projektnega kolesa je 360-stopinjska luč s tehnologijo LED, ki obdaja celotno kolo in poveča vidnost voznika. Premajhna vidnost je namreč eden od najpogostejših vzrokov za prometne nesreče motociklistov. Ustvarjena je bila tudi domiselna rešitev za nadzor mrtvega kota,

ki voznika prek haptičnih povratnih informacij (pravzaprav nežnih trepljajev) na območju, kjer kolena naslanja ob posodo za gorivo, opozarja na vozila v bližini. Poleg tega je ekipa na podlagi obstoječega sistema družbe BMW Motorrad Keyless Ride System ključ zamenjala z zapestnico. Pika na i pa je usnjen jermen na posodi za gorivo za varno in preprosto premikanje motornega kolesa.

+ Izvedi več

Umetnost in blatnik.

Umetnost in blatnik.

Predelava po meri, tudi sicer stalnica v sodobnem motociklizmu, je bila rdeča nit za več oblikovalskih ekip. Namen koncepta »Project Morpheus« je bil izboljšati postopek konfiguracije z različnimi kosi, s katerimi se kot sestavljanka sestavi oklep motornega kolesa, pri čemer je mogoče kose dodajati in odvzemati ter tako ustvariti različne kombinacije po meri voznika. Prek spletnega orodja za konfiguracijo je mogoče naložiti tudi grafične elemente po meri. Pri konceptu »BMW G 310 Misto« ima predelava po meri večjo funkcionalno vrednost za voznika, ki motorno kolo med tednom uporablja za pot na delo in si ob koncu tedna želi malce popestritve, saj lahko motocikel izkoristi tako za cestno kot terensko vožnjo.

+ Izvedi več

To zagotavljajo sestavni deli z možnostjo zamenjave, na primer večji blatnik. Poleg tega edinstveno pakiranje posameznih sestavnih delov omogoča shranjevanje dodatne opreme, ko ni v uporabi, pri čemer jo je mogoče obesiti na steno kot pravo umetniško delo. Preprosto namestitev zagotavlja posebno orodje, ki je priloženo izdelku. Tudi pri konceptu »BMW Plus+« gre za motorno kolo z dvojno uporabo: ko vetrobran ni v uporabi, se lahko poklopi pred žaromet, kar je namenjeno predvsem voznikom, ki motorno kolo potrebujejo za kratke vožnje, zagotavlja pa tudi prijeten vetrc pri mestnih vožnjah v vročem vremenu.

+ Izvedi več

Športnost in ostrina potez za mlade voznike.

Športnost in ostrina potez za mlade voznike.

Ključna lastnost motornih koles BMW 310 Street Race in Supermoto je odsotnost klasičnega prikaza merilnika hitrosti. Njegovo vlogo prevzame voznikov pametni telefon, pri čemer lahko uporabnik prek namenske aplikacije prilagodi nastavitve motornega kolesa in vklopi skrite, že nameščene kamere na motociklu, ki se lahko uporabljajo zaradi zagotavljanja varnosti, še bolj verjetno pa zaradi snemanja voznikovih spretnosti pri vijuganju skozi mestni promet. Obe konceptni motorni kolesi sta bili prilagojeni tako, da je njun videz bolj športen in oster, pri čemer sta zasnovani za še eno ciljno skupino modela G 310 R:

+ Izvedi več

mlade diplomante in mlade zaposlene, čeprav se BMW-jeva prvotna zasnova sodobnega cestnega motocikla že uspešno spogleduje s predhodnikoma BMW S 1000 R in R 1200 R. Motocikel BMW G 310 R spada v kategorijo A2 evropskega vozniškega dovoljenja za motorna kolesa, kamor se uvrščajo tudi maksi skuterji, ki jih številni stari in mladi Italijani uporabljajo za mestno vožnjo. BMW Motorrad zato v tem lahkem, okretnem motornem kolesu vidi priložnost za pridobitev voznikov, naveličanih »enolične izkušnje pri vožnji s skuterjem«, kot to opisuje Ferrari. Navdušiti bi jih bilo mogoče za okretno in dinamično motorno kolo, ne da bi jim bilo treba za to nadgraditi vozniško dovoljenje. 

+ Izvedi več

Zaključna faza.

Projekt »Morpheus«

Zaključna faza.

Pregled trimesečnega dela študentov bo nastopil proti koncu leta. Ko bodo izbrane najboljše lastnosti prototipov, bodo morali študenti do junija leta 2017 razviti in predstaviti svoje koncepte. Tako bodo imeli dovolj časa za pripravo na zaključek študija in predstavitev svojega dela na festivalu BMW Motorrad Days v Garmisch-Partenkirchnu, največjem srečanju ljubiteljev motornih koles BMW Motorrad, s čimer se bo sklenila zadnja faza sodelovanja.

+ Izvedi več

NEMČIJA SREČA JAPONSKO

Ko so študentje z inštituta IED v Milanu predstavili svoje oblikovalske zamisli glede konceptnega motornega kolesa G 310 R, smo dobili vpogled v to, kaj urbani milenijci želijo od motornega kolesa. Na tisoče kilometrov stran se je skupina japonskih novinarjev, strank družbe BMW, zaposlenih pri zastopnikih, in študentov oblikovanja zbrala na ženski delavnici, katere namen je bil ugotoviti, kakšno bi lahko bilo idealno motorno kolo BMW za japonske voznice.

Udeleženci so na delavnici zbirali zamisli, kako bi bilo mogoče motorno kolo G 310 R najbolje prilagoditi za ženske, pri čemer je te zamisli upodobil prisotni oblikovalec. Ena od zasnov iz ožjega izbora je bila izbrana, da bo v prihodnje tudi izdelana. Udeleženci so lahko navdih črpali iz štirih razstavljenih predelanih BMW-jev R nineT, ki so jih izdelali Japonci Shiro Nakajima, Hideya Togashi, Go Takamine in Kaichiroh Kurosu.

+ Izvedi več

Uporabnost s slogom.

Prvi projekt predelave motocikla G 310 R je znan kot »športni scrambler«. Ima poloklep, grobe pnevmatike, nastavljive prečke, zložljiva ogledala in vgrajene ščitnike za motor. Navdih za drugo zasnovo izhaja iz streetfighterja. Zaradi modne barvne sheme, ujemajočega se enojnega sedeža in ročajev, dvojnega izpušnega lonca, sredinskega stojala in nastavljivih prečk je rdeča nit tega motocikla uporabnost s slogom. Tretji projekt predelave motocikla G 310 R je znan kot »mestni café racer«. S posodo za gorivo v obliki solze, sedežem in kovčki v slogu baggerja, retro videzom, različnimi barvnimi kombinacijami in ujemajočo se čelado je ta motocikel najverjetnejša izbira za nadaljnji razvoj.

Ta oblikovalska zamisel je bila poslana v dodelavo konceptnemu oblikovalcu. Nekega dne jo bo morda izdelal izbrani predelovalec. »To je bila za nas zelo zanimiva delavnica na temo projektov predelave, ki je dokazala, da so ženske motociklistke resnično nore na svoje jeklene konjičke in navdušene nad možnostjo, da jih lahko predelajo,« je povedala vodja komunikacije blagovne znamke pri BMW Motorrad Sandra Ehm, ki se je iz Münchna odpravila na Japonsko in se delavnice udeležila tudi sama.

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki bi te lahko zanimale.
Primerna motorna kolesa.