Strup je v majhnih stekleničkah.

Tracker po meri G 310 R iz delavnice Wedge Motorcycles.

Predelano na Japonskem: Takashi Nihira je predelal motocikel G 310 R v trackerja.

Nabor modelov Heritage družbe BMW Motorrad je pritegnil pozornost mnogih priznanih izdelovalcev motornih koles po vsem svetu, ki so ustvarili številne neverjetne motocikle po meri po vzoru izjemno priljubljenega modela R nineT. Prihod novega modela G 310 R pa je japonskemu predelovalcu dal navdih za izdelavo zelo posebnega, edinstvenega trackerja iz lahkega in športnega cestnega motocikla s 313 kubičnimi centimetri.

+ Izvedi več

Pomemben akter na predelovalski sceni.

Družba BMW Motorrad Japan je bila mnenja, da je treba projekt z motornim kolesom G 310 R zaupati izdelovalcu, ki je specializiran za motocikle iste kategorije. Delavnica Wedge Motorcycles, ki jo vodi Takashi Nihira, je bila popolna izbira za ta izziv, saj se njen vodja običajno ukvarja s predelavo japonskih motornih koles z delovno prostornino motorja med 250 in 400 kubičnimi centimetri. Takashi Nihira je delavnico Wedge Motorcycles ustanovil leta 2009; pred tem je več let delal kot klepar, mehanik pri zastopniku in avtoličar. Po letih nabiranja znanja, spretnosti in stikov, s katerimi je bil pripravljen na samostojno pot, se je na začetku ukvarjal le s posebnimi ličarskimi deli. Zaradi obilice projektov predelav pa se je nato osredotočil na izdelavo motornih koles po meri. Petintridesetletnik je eden od redkih izdelovalcev, ki pri svojem delu uporablja jeklene plošče in kovino ter v svojem obratu poskrbi tudi za celotno ličarsko plat projekta. Je ponosni lastnik prestižne nagrade Hot Rod Custom Show, prejel pa je tudi nagrado Best of Domestic (najbolj cenjeno japonsko nagrado za predelavo motornih koles) na mnogih sejmih motociklov po meri.

+ Izvedi več

ZAMISLI POLNA GLAVA

Konec dober, vse dobro: Takashi je uresničil svoje zamisli.

Takoj ko je Nihira model G 310 R prvič videl v živo na tokijskem motociklističnem sejmu marca 2016, je vedel, da ga želi uporabiti za nekaj zelo posebnega. Sklenjen je bil dogovor, da motocikel G 310 R predela za vsakoletni festival BMW Motorrad Days Japan konec avgusta. V glavi je imel kopico zamisli, moral je le počakati, da osnovni motocikel prispe v njegovo delavnico. To se je zgodilo čez dva meseca. Po dolgem čakanju je tako imel le osem tednov za pripravo vizionarskega motornega kolesa, ki je do tedaj obstajal le kot koncept v njegovi glavi.

 

+ Izvedi več
Slog trackerja mi je zelo pri srcu zaradi svobode, ki jo zagotavlja vozniku.

Takashi Nihira

»Fotografije in dokumente, povezane z motociklom G 310 R, sem že imel, toda ničesar nisem mogel narediti, dokler ni kolo prispelo. Ko je končno prispelo, je šlo za bitko s časom. Sprememb je bilo veliko, toda najbolj zanimiva je bila sprememba ravnotežja motornega kolesa. Motocikel G 310 R ima postavitev motorja z izpuhom na zadnjem delu, zato je v primerjavi s standardno postavitvijo motorja z izpuhom na sprednjem delu motor nameščen bolj spredaj, zaradi česar se spremeni celotno ravnotežje zasnove. Svoj miselni proces sem moral v celoti prilagoditi, da sem lahko na motornem kolesu uporabil svoj slog predelave.«

+ Izvedi več

Tracker s skrbno izbranimi podrobnostmi.

Slog trackerja je tradicionalen ameriški slog predelave, ki posnema videz motociklov, ki se uporabljajo za dirke po gramoznih poteh. Za ta slog so značilna velika kolesa in debelo sprednje kolo ter vzdolžna zasnova okvirja, ki voznikom med dirko omogoča preprosto premikanje naprej in nazaj. Takashi je pri motociklu po meri G 310 R Wedge Motorcycles želel poustvariti tovrsten videz. Nekateri deli motocikla, kot so novi tekočinsko hlajeni enovaljni motor in togi cevasti jekleni okvir na sprednjem delu, nizke obrnjene sprednje vilice ter zadnje vzmetenje, so standardni. Drugi deli, na primer sprednje in zadnje 19-palčno kolo, posoda za gorivo, zadnji okvir, podaljšana nihajna roka, izpušni lonec, vzmetenje s štirimi rokami, desna in leva nožna opora ter registrska tablica, pa so v celoti originalno proizvedeni.

+ Izvedi več

Prej in potem: Takashi je s trackerjem ustvaril edinstveno motorno kolo, kar postane jasno ob pogledu na prvotni motocikel (spredaj).

Standardni motocikel G 310 R ima močno in izrazito zasnovo, ki razkriva njegov okretni, dinamični značaj, vendar sta značilna postavitev motorja in zelo tog cevasti jekleni okvir delno skrita za karoserijo. Takashi je želel bolj poudariti te lastnosti in edinstveno zasnovo motornega kolesa, da bi do izraza prišli lahkost in samo bistvo cestnega motocikla BMW Motorrad z delovno prostornino, manjšo od 500 kubičnih centimetrov.

+ Izvedi več

Dobrodošel izziv.

»Slog trackerja mi je zelo pri srcu zaradi svobode, ki jo zagotavlja vozniku,« pove. »Predstavljal sem si lahko motorno kolo po meri, s katerim se lahko svobodno voziš po mestu; motorno kolo, primerno za vsakdanjo uporabo, vendar tudi za daljša potovanja. Zato sem pri ustvarjanju tega motocikla po meri mislil tudi na motociklistični življenjski slog in modo. Zame je motorno kolo kot podaljšek jakne ali superg. Nobenega smisla nima, če je sam motocikel videti noro, če ne pristaja lastniku. Tako na to gledam sam in zato je bila predelava motocikla G 310 R dobrodošel izziv. Svet BMW Motorrad je bil zame nov, zato nisem vedel, kakšen je »tipičen« lastnik, ko mi je družba BMW Motorrad Japan predlagala, naj ustvarim ta motocikel. Na koncu sem odločitve glede delov sprejel na podlagi lastnega okusa.«

+ Izvedi več

Pripravljen za oder: Takashi je svojega trackerja predstavil na festivalu BMW Motorrad Days 2016 na Japonskem.

Samosvoj.

Potovanje Nihira-sana v svet motociklov G 310 R družbe BMW Motorrad je bilo brez dvoma uspešno kljub kratkemu časovnemu okviru, v katerem je moral motocikel pripraviti za dogodek BMW Motorrad Days Japan, ki je potekal 27. in 28. avgusta v mestu Nagano. Tam je razkril motorno kolo, ki je navdušilo vse obiskovalce, zlasti ker je pričakovano, da bo za serijski motocikel G 310 R povpraševanje veliko, saj na Japonskem ustreza vozniškemu dovoljenju za standardno motorno kolo srednje kategorije. Čeprav se motocikel na pogled občutno razlikuje od motornega kolesa, na katerem temelji, je z njim Takashi Nihira dobil zanimiv vpogled v nov svet motociklizma, ljubitelji predelanih motociklov pa lahko občudujejo resnično edinstveno umetnino na dveh kolesih. »Zavedal sem se, da mora biti motocikel v vseh pogledih BMW,« zaključi Takashi. »Če bi imel več časa in svobode glede sloga, bi morda spremenil več stvari, na primer okvir, toda potem ne bi šlo več za pravi BMW. Moj cilj je bilo dati vse od sebe pri predelavi motocikla G 310 R in pokazati, katere možnosti odpira ta zahtevna naloga. Nisem imel dodatnega motocikla G 310 R, s katerim bi ga lahko primerjal, zato upam, da je ljudem všeč. Vem pa, da mi je uspelo izdelati moj tip motocikla.«

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.