Najboljša kombinacija lastnosti predelanih in dirkalnih motociklov

Kako predelani model Double R pretresa svet predelanih motociklov

Kdo bi si mislil, da je popolnost mogoče izpopolniti? PRAËM-ova predelovalna ekipa je združila zmogljivost s prepoznavnim retro videzom iz 70. let, ko je ustvarila predelani motocikel Double RR, primeren tudi za dirkalne steze.

Motorna kolesa se predelujejo, vse odkar so bila izumljena. Nadarjeni predelovalci so po svoje prilagodili motocikle na že skoraj vse načine, ki si jih je mogoče zamisliti. Toda motocikel PRAËM S 1000 RR bi se najbrž uvrstil na seznam desetih najbolj iskanih predelanih modelov vseh časov. Kljub vsem spremembam, zaradi katerih je PRAËM-ov motocikel Double R vrhunski klasični supermotocikel, njegova zmogljivost ni nič manjša in je vseeno odlična izbira za dirkalne steze.

Zasnova bratov Berneron.

Zasnova bratov Berneron.

Predelani model, ki pretresa svet predelanih motornih koles, sta zasnovala Brata Sylvain in Florent Berneron iz Francije. Sylvain, ki je star 27 let, je že pet let član ekipe za oblikovanje BMW Motorrad. Sylvainov 25-letni mlajši brat Florent je prav tako strasten motociklist. Florent je nekdanji tehnik za vojaške helikopterje, zato ima potrebna inženirska znanja. Skupaj sta brata idealna ekipa za ustvarjanje ekskluzivnih jeklenih konjičkov.

+ Izvedi več

Najboljše iz obeh svetov.

Najboljše iz obeh svetov.

Sylvain in Florent Berneron sta snovanju motocikla PRAËM S 1000 RR posvetila ure in ure. »Želela sva združiti najboljše lastnosti dirkalnih in predelanih motociklov,« pravi Sylvain. »Ustvarjanje dirkalnega motocikla je prav tako oblika predelave. Nekoč je bilo to pravzaprav zelo priljubljeno. Mnogo dirkalnih motociklov je bilo prototipov, zasnovanih iz cestnih motociklov. Enako je s predelavami: imaš vizijo, ki jo uresničiš. In nato vidiš, kako deluje.«

+ Izvedi več

20 kilogramov lažji od serijskega modela

Vsi, ki ustvarjajo športne motockle, vedo, koliko tehničnega dela in predvsem natančnosti je treba vložiti. Kljub izzivu sta brata Berneron na motociklu Double R spremenila več stvari, kot je vidno na prvi pogled. Rezervoar za gorivo je 50 mm daljši od standardnih in 70 % ga je ustvarjenega iz aluminija, poleg tega pa je zasnovan tako, da je združljiv s čepom za hitro dolivanje goriva Stäubli. Sprednja maska je zasnovana po zgledu motociklov za vzdržljivostno dirko Suzuka 8 Hours in ima eno luč na desni strani. Sedež je v celoti izdelan ročno. Karbonska platišča so za približno 5 kg lažja od lahkih platišč na motociklu S 1000 RR.

+ Izvedi več

»Uporabili smo karbonsko-keramične zavore Sicom,« pove Sylvain. »Toda sprednje in zadnje vzmetenje je serijsko, saj sva želela obdržati elektronske nastavitve. Sprednji sistem za dovod zraka je na novo zasnovan, da se prilega maski, dovodni dušilnik pa je izdelan iz aluminija. Serijski motor je dovolj močen. Uporabili pa smo Akrapovičev izpušni sistem 4 v 1 iz titana. Hladilnik je zasnovan za vzdržljivost, zato ga ni bilo treba spreminjati. Zavorne cevi in cevi za hladilno tekočino imajo hitre spojke Stäubli. Podokvir in nosilec akumulatorja sta naše izdelave.«

+ Izvedi več
Imaš vizijo, ki jo uresničiš. In nato vidiš, kako deluje.

Sylvain Berneron

Zasnovan za vzdržljivost

Če vas inženirsko delo, vloženo v motocikel PRAËM S 1000 RR, ne prepriča, si podrobneje oglejte barvo. Strateška izbira barv je pomemben element predelanih motociklov in tudi ta ni izjema. Navdih za barvno kombinacijo, ki pritegne pozornost, je bil umetniški avtomobil BMW Art Car Alexandra Calderja iz leta 1975. Toda PRAËM S 1000 RR ni le umetnina na dveh kolesih, pač pa tudi dirkalni motocikel, pripravljen za dirkalne steze.
Zakaj sta se mladeniča odločila ustvariti predelani motocikel, ki se tako očitno zgleduje po dirkalnikih iz 70-ih in 80-ih let? »To naju ves čas sprašujejo,« se zasmeji Sylvain. »Dva odgovora sta. Prvi je, da sva odraščala v dirkalski družini. Drugi pa je, da so bili dirkalni motocikli takrat ravno tako navdihujoči, kot so zdaj.«
+ Izvedi več

Dobri stari časi

Dirkalniki iz 80-ih so bili zares veličastni in nepozabni. Brata Berneron sta se želela pokloniti ključnim elementom teh koles. Sprednja maska in rep se zgledujeta po znamenitih motociklih, kot je Suzuki XR69. Platišča prav tako spominjajo na lita platišča Dymag iz tistega časa. Pokrove motorjev je PRAËM zasnoval po zgledu pokrovov iz 70-ih. Skladno s tem slogom imajo kolesa tudi samo eno luč.

+ Izvedi več

»Najin cilj je bil ustvariti motocikel, ki odraža svodobo osebne interpretacije, hkrati pa ohranja značilnosti prvotnega motocikla. Želela sva ustvariti motorno kolo, ki je tako zmogljivo kot oblikovno dovršeno, ne le atraktivnega videza,« pove Sylvain. O tem, ali jima je uspelo, se lahko osebno prepričate na mnogih različnih dogodkih. Motocikel PRAËM S 1000 RR bo razstavljen kot uradni predelani motocikel BMW Motorrad na dogodku MotoGP v Franciji, na festivalu Wheels and Waves v Biarritzu, na dnevih BMW Motorrad in drugih dogodkih.

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.