Elektro zvok.

Električno motorno kolo E-LisaBad navdušuje predelovalno sceno.

Kako je videti notranjost motorja BMW C Evolution? Lastnik podjetja Krautmotors Rolf Reick želi izvedeti. Razdrl je električni maksi skuter in ga spremenil v E-LisaBad dragster. Lastnik predelovalnice s svojo stvaritvijo načrtuje tudi tekmovanje v pospeševanju. Ne povzroča veliko hrupa, bo pa zagotovo dobro opažen.

Izdelal je predelan električni motocikel in ga poimenoval E-LisaBad. »Moji babici je bilo ime Elisabeth,« pove Rolf Reick. »Nekako mu to ime ustreza, čeprav moja babica ni bila tako hitra ali težka.« Začne se smejati. Pravzaprav se skoraj ves čas smeje, medtem ko pripoveduje o nastanku motocikla E-LisaBad. Zgodba se začne maja, leta 2017. Delavnica Krautmotors v Heidelbergu prejme v dar motorno kolo BMW C evolution. To je prvi električni motocikel, ki je ugledal notranjost častitljive predelovalnice.

+ Izvedi več

Rolf si je električni skuter želel preoblikovati že od svoje preizkusne vožnje s C evolution. »Oblikovalci želijo biti ves čas revolucionarni. Želijo stopiti izven okvirov, razburiti ali pritegniti pozornost. Mislim, da ta projekt počne vse to. Spodbudil bo še več novih zamisli.« Rolf želi narediti več, kot le ustvariti dovršen predelan motocikel. Z njim želi tudi dirkati. Želi si, da bi se njegov električni dragster spopadel z bencinskimi motocikli tega sveta.

+ Izvedi več

Začne se z razstavljanjem

A gospod Krautmotors mora do takrat še veliko postoriti. Rolf obišče BMW Motorrad in se vpiše na tečaj o električnih sistemih, kjer se nauči tudi o delih motocikla, ki se jih verjetno ne bi smel dotikati. Konec koncev je visoka napetost povsem neraziskano področje za izkušenega izdelovalca predelanih motociklov. Nato je pripravljen na predelovanje oziroma, če smo bolj natančni, razstavljanje. Kot oblikovalec izdelkov ponavadi oblikuje motorno kolo z risanjem skic in ustvarjanjem 3D-modelov v računalniku, vendar se tega projekta loti kot predelovalec motociklov. »Svoje delo opravljam intuitivno. Narišem nekaj zares grobih skic in nato uporabim svojo umetniško svobodo. Začnem razstavljati. Želim, da motorno kolo nastane med samim postopkom; nočem vedeti, kam me bo pot pripeljala že pred začetkom potovanja. To je tako zabavno!« pravi – in se smeje, kot vedno.

+ Izvedi več

Rolf med delom potrebuje predvsem eno stvar: dobro atmosfero. Njegova delavnica je podobna dnevni sobi. Naslanjači in stolčki so klasični umetniški kosi. Stole in delovno mizo je prebarval na belo. Nasprotno pa so stene črne in omare progaste. »To sem storil iz kaprice. Včasih se po šestih mesecih naveličam barve, zato enostavno vse prebarvam.« Rolf v svoji »dnevni sobi« ne le dela, temveč tudi posluša glasbo. Kot basistu se mu mešanica zvokov motociklov in glasbe na festivalu Pure&Crafted zdi »totalno mega«. Nič čudnega, da načrtuje predstavitev svojega motocikla na festivalu. Motocikel bo slovesno odkrit na glavnem odru pred nastopom skupine Interpol na sobotni večer.

+ Izvedi več
»Oblikovalci želijo biti ves čas revolucionarni.

Rolf Reick

Preizkusna vožnja za dirkališče

Glavna stvar, ki se mora zgoditi, preden slovesno odkrije E-LisaBad: preizkusna vožnja. Konec koncev zasnova ni edina stvar, ki šteje. Rolfova stvaritev mora biti vozna in izpolniti svoj namen. Rolf za preizkusno vožnjo ne potrebuje maske ali sedeža. Spusti C evolution, preden ga testira na oddaljeni stezi izven Mannheima. Zadaj namesti dirkalno pnevmatiko in odstrani blažilnik. Rolf je znan po svojih motociklih s togimi okvirji. In togi okvirji bodo tekmovali skupaj z motociklom E-LisaBad. Njegova preizkusna vožnja se bo začela. Vrtenje gum v prazno. Rolf sedi v oblaku dima od ožgane gume in se smeje.

+ Izvedi več
Poskušaš res glasno naviti motor in seveda ne slišiš ničesar.

Rolf Reick

Na startu svoje dolge noge položi na novo nameščene nožne opore. Nameščene so tako zadaj, da na motociklu sedi kot džokej na dirkalnem konju. Motorno kolo se prav zares izkaže za primernega nasprotnika na dirkalni stezi. C evolution se s startne črte zažene kot raketa in druge dirkače prehiti v prvih nekaj metrih. Prednost električnega motorja: čisti pospeški. A Rolf se mora tega definitivno še navaditi. »Pogledaš svojega nasprotnika, motor želiš res glasno naviti in seveda se nič ne zgodi.« Seveda si Rolf in njegov E-LisaBad želita, da bi ju jemali resno. Na neki stopnji to ni smešna stvar. »A nekaj humorja tudi ne škodi. To je radoživ motocikel,« pravi Rolf. »Zelo sem se navezal nanj.«

+ Izvedi več

Futuristično motorno kolo z retro videzom

Tedni minejo in Rolf se ukvarja z masko. Želi ustvariti starinski videz, vendar z novimi in modernimi strukturami. Futuristično motorno kolo z retro videzom. In želi, da njegov unikatni slog zasije: grob, robusten in nedodelan. Tipični motocikel Rolfa Reicka. »Nisem nekdo, ki bi loščil motorna kolesa. Moja so vedno videti nekoliko stara in nezloščena. Pripravljena za nekoliko grobo ravnanje.« Nato končno napoči dan. Velika premiera na festivalu Pure&Crafted. Tik pred nastopom skupine Interpol na glavnem odru Rolf svojega dragsterja pripelje proti odru. Po strmi rampi navzgor in v soju luči. E-LisaBad, ključni motocikel festivala Pure&Crafted 2017, zasije v soju večernega sonca, kot da bi prišel z drugega planeta.

+ Izvedi več

Ostra temna maska predelanega električnega motocikla spominja na znanstveno-fantastični film iz šestdesetih. »Navdih za njegovo obliko sem dobil od pokrajin in dekorja v Zvezdnih stezah,« pove Rolf. »Poleg tega je imela moja babica set kavnih skodelic z mnogokotniki iz 20. let prejšnjega stoletja in tudi to je postalo del njegove oblike.« Rolf je namenoma vgradil futuristično tehnologijo motocikla C evolution v ogrodje iz preteklosti. »Ljudje se lažje spoprimejo z nečim povsem novim, če ima znane, običajne elemente.« Po premieri se Rolf več ur zadrži na kresu, zatopljen v pogovore z ljudmi, za katere je upal, da jih bo navdušila njegova predelana stvaritev.

+ Izvedi več

Elektrika na 201 metru

Počuti se sproščeno, ko se na svojem futurističnem Batmobilu pelje skozi množico bencinskih motociklov, med katerimi so mnogi sestavljeni iz delov, ki segajo v zgodnje dni zgodovine motociklizma. Svojega motocikla E-LisaBad je že navajen. Zdaj se mora dokazati še motocikel sam. Glemseck. Dirkališče. E-LisaBad je prvi motocikel svoje vrste na tej stezi. Rolf mirno in potiho pripelje do štartne črte. Tekma StarrWars, najtežja dirka v vesolju. Predelani dragsterji z močnejšimi motorji, dolgimi ojnicami in brez blažilnikov bodo tekmovali na nekdanji ravnini dirkalne steze Solitude blizu Stuttgarta. Noben od motociklov ne more več zares premagovati ovinkov. Zasnovani so izključno za vožnjo naravnost pri najvišji hitrosti. E-LisaBad ni nobena izjema.  

+ Izvedi več

Na drugi strani senenih bal, ki ločujejo tekmece enega od drugega, je eden tistih »motociklističnih norcev s tekme StarrWars,« kot jim pravi Rolf. Vsi hkrati začnejo vrteti gume v prazno. Eno motorno kolo zarohni, drugo zacvili. Smeh vse naokoli. Tudi Rolf se smeje. Nato pohodi plin. Dirka je tesna skoraj do konca dirkalne steze. Rolf zaostane pred ciljno črto. »Tehnologija skuterjev,« skomigne, »več kot 120 na uro ne gre.« E-LisaBad se poslovi, a na koncu vendarle pusti svoj pečat na dirki. Steza Solitude je bila več let prežeta s preteklostjo, zdaj pa je dočakala zdravo mero prihodnosti. »Električna vozila bodo ostala za vedno,« pravi Rolf. »Kmalu bo prišel dan, ko nas bo, ko si bomo zaželeli novega café racerja, prodajalec vprašal: na elektriko ali na bencin?« 

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.