Narejeni za zmago.

Motorna kolesa BMW so od samega začetka na poti uspeha.

Zgodovina terenskega motociklizma blagovne znamke z modro-belim znakom se je začela s prvim motornim kolesom BMW in sega od preizkušnje Six Days v dvajsetih letih vse do štirikratne zmage na reliju Dakar. Motociklisti vneto spremljajo prvenstva in sijajne zmage družbe BMW.  

Začetki terenskega motociklizma.

Začetki terenskega motociklizma.

Motocikel R 32 še ni bil niti uradno predstavljen, ko je že stal na štartni črti terenske dirke: glavni oblikovalec Max Friz se je leta 1923 udeležil »dirke v bavarskih gorah« s prvim motociklom BMW, ki ga je sam razvil. Inženir družbe BMW Rudolf Schleicher je leta 1926 zabeležil svoj prvi mednarodni uspeh na sloviti preizkušnji Six Days v Angliji. Kot zasebni voznik je osvojil zlato medaljo na standardnem motociklu R 37.  

+ Izvedi več

Vrsta mednarodnih uspehov.

Vrsta mednarodnih uspehov.

Čas za ekipni duh: na mednarodni šestdnevni dirki se je BMW predstavil z nemško državno ekipo. Leta 1933 v Walesu je svetovni rekorder Ernst Henne skupaj z Josefom Stelzerjem in dvojico na motornem kolesu s prikolico Josefom Mauermayerjem in Ludwigom Krausom prvič osvojil naslov prvaka za Nemčijo – na bokserjih R 16 s 33 konjskimi močmi. Ekipa je leto pozneje neverjetni uspeh ponovila. Tudi leta 1935 je naslov prvaka osvojila Nemčija z družbo BMW – tokrat na kompresorskih modelih BMW.  

+ Izvedi več

Nov začetek z velikimi imeni.

Nov začetek z velikimi imeni.

Po koncu druge svetovne vojne se je BMW tekmovanj v terenskem motociklizmu znova začel udeleževati šele na začetku petdesetih. To je obdobje zmag in velikih imen. Georg in Hans Meier, Walter Zeller ter ekipi Ludwiga Krausa in Bernharda Huserja oz. Maxa Klankermeierja in Hermanna Wolza so osvojili številne medalje na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Tekmovali so z enovaljniki z 250 kubičnimi centimetri delovne prostornine ter zmogljivimi bokserji s 500 in 600 kubičnimi centimetri.  

+ Izvedi več

Zanesenjaki in novi talenti.

Zanesenjaki in novi talenti.

Sredi petdesetih je BMW razpustil svoj dirkaški oddelek. Na svoj račun je prišla nova generacija voznikov. Mladi upi, kot so Sebastian Nachtmann, Kurt Tweesmann ali član dvojca s prikolico Karl Ibscher, so v šestdesetih za BMW zaporedoma osvojili več naslovov nemškega prvaka. Med letoma 1970–1972 je Herbert Schek za BMW trikrat zapored zmagal na nemškem prvenstvu. S temi naslovi se je za nekaj časa zaključilo obdobje zmag terenskih dirkačev za BMW, saj je nastopilo obdobje prevlade dvotaktnih motornih koles.  

+ Izvedi več

Nova tovarniška dirkaška ekipa za BMW.

Nova tovarniška dirkaška ekipa za BMW.

Po spremembi pravil nemškega prvenstva je terenski motociklizem v sedemdesetih znova postal zanimiv za štiritaktne motocikle. Laszlo Peres z oddelka za testiranje družbe BMW se je nemškega prvenstva udeležil z lahkim, doma izdelanim motociklom in takoj osvojil drugo mesto. Po tem je BMW leta 1979 na dirko poslal tovarniško ekipo. Richard Schalber je postal nemški prvak in osvojil tretje mesto na evropskih prvenstvih. Leto pozneje je Werner Schütz postal nemški prvak, Rolf Witthöft pa je zmagal na evropskih prvenstvih.  

+ Izvedi več

Pariz–Dakar

Uspehi v puščavi.

V osemdesetih so se terenski dirkači odpravili v puščavo. Pariz–Dakar, najzahtevnejši reli na svetu, je bil prvič organiziran leta 1979. Leta 1981 je Francoz Hubert Auriol za BMW osvojil prvo zmago in dve leti pozneje ta uspeh ponovil. Tekmovalni duh se je prebudil – BMW je leta 1984 in 1985 na reli Pariz–Dakar poslal tovarniško ekipo z motocikli, prilagojenimi za puščavo. Belgijec Gaston Rahier je z motociklom serije GS dvakrat zapored postal zmagovalec relija v pesku, prahu, vročini in mrazu. Duh serije GS je pokazal zobe.  

+ Izvedi več

Trdno v rokah družbe BMW.

Dvojna zmaga: BMW je leta 1984 in 1985 na Pariz–Dakar poslal tovarniško ekipo z motocikli, prilagojenimi za puščavo. Leta 1984 je na reliju zmagal Belgijec Gaston Rahier na motociklu GS 1000, Auriol pa je osvojil drugo mesto. Že naslednje leto je Rahier ponovil zmago na bokserju s 75 konjskimi močmi. Znova je kot prvi prečkal ciljno črto v tradicionalni zaključni etapi pri jezeru Lac Rose na reliju Dakar. Ti uspehi še danes navdihujejo inženirje pri družbi BMW Motorrad: motocikel Concept Lac Rose je interpretacija legend relija in poklon zmagovalnemu motornemu kolesu.  

+ Izvedi več

Francoska dediščina.

Konceptno motorno kolo, ki združuje predelavo in zgodovino relija: Concept Lac Rose.

Preberite več

Seznam zmagovalcev se daljša

Reliji v Egiptu in Mehiki.

Reliji v Egiptu in Mehiki.

BMW se je vpisal tudi na seznam zmagovalcev relija Pharaons v Egiptu in preizkušnje na Kalifornijskem polotoku v Mehiki. O Eddyju Hauu se je pisalo leta 1988, ko je na reliju Pariz–Dakar kot zasebni voznik na motociklu BMW zmagal v razredu maraton za skoraj serijske motocikle. Na njem se je preizkusila tudi inženirka družbe BMW Jutta Kleinschmidt: leta 1992 je zmagala med ženskimi udeleženkami relija.  

+ Izvedi več

Povratek

Začetek enovaljnih motorjev.

Začetek enovaljnih motorjev.

Premor je trajal več kot deset let. Nato se je BMW Motorrad leta 1998 s tovarniško ekipo vrnil v svet relija. Tokrat so na štartni črti relija Dakar stali modeli z enovaljnim motorjem, ki so temeljili na motociklu F 650. Francoz Richard Sainct je na tem dogodku leta 1999 osvojil peto zmago za BMW Motorrad. Zmagoslavje brez primere pa je sledilo naslednjega leta, ko je BMW Motorrad zasedel prva štiri mesta. Richard Sainct je znova osvojil prvo mesto, za Oscarjem Gallardom in pred Jeanom Brucyjem (oba na modelih z enovaljnim motorjem) pa je Jimmy Lewis na bokserju R 900 RR BMW Motorrad zasedel tretje mesto.  

+ Izvedi več

Na cesti in terenskih poteh

HP2 Enduro na štartni črti.

HP2 Enduro na štartni črti.

Po sezoni leta 2001 je BMW Motorrad zaključil sodelovanje na prvenstvih v reliju in se resneje osredotočil na cestno dirkanje z motociklom Boxercup. BMW Motorrad kljub temu ni prekinil vezi s terenskim motociklizmom. Stvari se je znova resneje lotil leta 2005 z modelom HP2 Enduro. Vse do vključno leta 2008 je standardni terenski bokser stal na štartnih črtah terenskih dirk, kot so nemške, avstrijske in italijanske serije v krosu.  

+ Izvedi več
Druge zgodbe, ki te utegnejo zanimati.
Primerna motorna kolesa.