Strast v vseh pogledih
»To ne bo običajen kul PR-motor. To bo motor z dušo. Pač Spirit.« S samo enim stavkom je Dirk Oehlerking jasno povedal, za čem stoji, in opisal svojo predelavo motornega kolesa R 18. Motorna kolesa podjetja Kingston Custom vedno pritegnejo veliko pozornosti. Imenujejo se denimo White Phantom ali Good Ghost. In to ni edini razlog, da pri marsikomu vzbujajo strah in pri navdušencih poskrbijo, da se jim naježi koža. Tudi Dirka samega zgolj pri misli na njegove projekte vsakič zajame čista strast. Toda pri »mega projektu« R 18 sem občutil še nekaj: še nikoli nisem imel takšne odgovornosti.
Značilnosti
Spirit of Passion
Kingston Custom
Dirk Oehlerking
R 18
2020/2020
Art of motorcycle. BMW Kingston Air Stream Roadster limited edition.
Na dan so privrela čustva iz notranjosti
Hitro nam je postalo jasno, kaj ima Dirk v mislih s to odgovornostjo: svoje motorno kolo R 18 je najprej razstavil na posamezne dele. Le tako je lahko segel do njegove duše in začutil, kaj je uspelo ustvarjalcem modela R 18. Prvi vtis je bil hitro potrjen: »Neverjetno motorno kolo, popolno v vseh pogledih, vse je bilo na svojem mestu.« Z vsakim odvitim vijakom je bilo to spoštovanje samo še večje. Kaj naj na tem motorju sploh spremenim? Kakovost vgrajenih materialov in obdelave ter usklajenost celotnega koncepta so Dirka vedno znova navduševali. Njegovo spoštovanje do motornega kolesa R 18 in njegovih izdelovalcev je povzel z občudovanjem: Tako je ležal pred njim, razstavljen na posamezne dele »tako malo delov in toliko motorja«.
Moj motor gre z menoj v posteljo.
“Dirk Oehlerking
Kingston Custom
Na začetku projekta je Dirk imel številne zamisli. Toda vedel je, da bo enkrat napočil trenutek, ko se bo »… našel v motorju in poistovetil s strastjo in dušo.« R 18 ga je pri tem spremljal povsod, celo v sanjah. In vse je naredil za to, da ni ostalo zgolj pri sanjah. Cilj: Kingston Custom v vsakem pogledu in primeren za vsakodnevno uporabo. Pogosto se je zbudil sredi noči, vstal, poprijel za svinčnik in narisal konstrukcije zasnove. K temu je treba prišteti še njegovo neomajno vero v lastno pot in njegove izkušnje, kajti »… motor po meri ni nikoli starejši, temveč le boljši.«
Tako je ideja o podobi motorja najprej zrasla v glavi. Kar pa ne izključuje, da so bile zadeve predelane do potankosti.
Toda kot lepo pove Dirk: »Dela je ogromno, vendar to ni delo.«
Podrobnosti motornega kolesa
Okvir ter vodili sprednjega in zadnjega kolesa so ostali originalni.
Povsem preprosto: »Najprej linije, nato lak.« Pri motornem kolesu Spirit of Passion lakiranje kleno poudari linije motorja. In pri tem kljub temu ostane prvotni model: povsem klasičen, črn z dvojno belo črto – tako kot to določa nedotaknjeni rezervoar.
»Krmilo je pravzaprav zvita cev.« Pri tem sklopu je takoj razvidno, koliko dela je bilo vloženega v celotno predelavo.
Značilno za Kingston Custom: blatnik obdaja zadnje kolo za 310 stopinj. Oblika in lakiranje dopolnjujeta homogeno celotno sliko motornega kolesa Spirit of Passion.
Mikrosmerniki Kellermann niso večji od nohta na palcu in se popolnoma zlijejo v linijo motornega kolesa. Žaromet ni nataknjen, temveč spuščen globoko v oblogo.
Klasična in okrogla majhna zadnja luč je vgrajena na ekstravaganten zadek. Ter tako oblikuje slogovni zaključek motornega kolesa Spirit of Passion.
Prste proč, dlan pa lahko položite
Za veliko stvari na motorju R 18 Dirk meni, da so tako ključne in dovršene, da »… bi bila škoda, se jih sploh dotikati.« Zato ni nikoli razmišljal, da bi odstranil vse komponente do agregata Big Boxer. Čar motornega kolesa je bil namreč v tem, celotno umetnino še polepšati in poudariti njegovo dušo. Navdih je našel v enem svojih najljubših desetletjih: rešetka hladilnika BMW Roadster iz 30-tih let prejšnjega stoletja je služila kot vzgled za impozantno oblogo. Ročno izdelan del poudarja in dopolnjuje potek linij motorja R 18, s samo 15 cm od tal pa je kot vlit na motorno kolo. Tako, kot da nikoli ne bi bilo drugače.
Z zgolj 8 mm zračnosti se obloga prilega okrog rezervoarja. Njegova klasična barva z znamenito dvojno črto tako rekoč brezšivno poteka naprej prek impozantnega, ročno izdelanega dela. Seveda lak krasi tudi zadnji blatnik, ki pokriva izjemnih 310 stopinj in tako dovršeno izpopolnjuje obliko sprednjega dela motorja. Kolo je tukaj mogoče zamenjati samo s pomočjo tečajnega mehanizma. Natančno nameščene odprtine omogočajo pogled na kolutno zavoro in pogon. Tudi tukaj je razvidno, iz česa izhaja duša motornega kolesa Spirit of Passion: z osnutkom modela R 18 se sooča z največjim spoštovanjem in pri tem sama postane prava umetnina.
Zavrnitev odgovornosti
Prikazana vozila je mogoče modificirati in opremiti z dodatno opremo tretjih dobaviteljev in/ali lastnimi deli, ki jih podjetje BMW ne proizvaja, prodaja ali preizkuša. Podjetje BMW ne prevzema odgovornosti za modifikacije (vključno z montažo in uporabo prikazane dodatne opreme). POZOR: Modifikacija serijskih vozil (vključno z montažo in uporabo delov tretjih oseb in lastnih delov) lahko vpliva na vozne lastnosti! Vožnja naših vozil v modificiranem stanju poteka na lastno odgovornost.