Avtomatizirani asistent za prestavljanje (ASA)
Nov avtomatizirani asistent za prestavljanje – na kratko ASA – družbe BMW Motorrad je inovativna tehnična rešitev, zahvaljujoč kateri je vožnja z motorjem enostavnejša in bolj udobna. Doživetje v vožnji se zahvaljujoč avtomatiziranemu sproženju sklopke in prestavljanju menjalnika še močneje v ospredju, brez da bi se morali odpovedati emocionalno pomembni dinamiki prestavljanja. Avtomatizirani asistent za prestavljanje je logični in tehnični nadaljnji razvoj pomočnika za prestavljanje Pro družbe BMW Motorrad.
Avtomatizacija sproženja sklopke in prestavljanja skrbi za povsem novo doživetje v vožnji.
Več veselja zahvaljujoč razbremenitvi
Avtomatizirani asistent za prestavljanje prepriča s premeteno funkcionalno sestavo, pri kateri dva elektromagnetna sprožilnika avtomatizirata sproženje sklopke in prestavljanje običajnega šeststopenjskega menjalnika. Ročica za ročno pritiskanje sklopke odpade, s čimer postane speljevanje, zaustavljanje in manevriranje otročje lahko. Poleg tega dejanska vožnja z ASA pridobi na pomenu s hitrim prestavljanjem, skladnim s številom vrtljajev in obremenitvijo, in posledičnimi natančnimi menjavami prestav. Poleg tega ASA ustvarja še bolj neposredno povezavo z impresivnim motorjem Boxer, saj je mogoče prek natančnega sproženja sklopke veselje v vožnji prek ročice za plin in prestavne ročice še lažje nadzorovati.
Način prestavljanja "M"
V načinu prestavljanja "M" je mogoče menjave prestav kot do sedaj izvajati z nožno prestavno ročico. Na ta način voznik ohrani možnost odločitve glede želenega trenutka prestavljanja. Če se število vrtljajev v želeni ciljni prestavi nahaja znotraj najvišjega oz. najnižjega števila vrtljajev, se prestavljanje izvedene neposredno. Če število vrtljajev pade pod najnižje število vrtljajev, odvisno od prestave, se tudi v ročnem načinu izvede samodejno prestavljanje navzdol. S tem se prepreči ustavljanje motorja.
Način prestavljanja "D"
V načinu prestavljanja "D" avtomatizirani asistent za prestavljanje v celoti razvije svoje sposobnosti. Popolno izvedeno avtomatizirano menjavanje prestav z nežnimi prekinitvami vlečne sile ustvarja učinkovito pospeševanje motornega kolesa in prispeva k povečani stabilnosti vožnje. Tako sta sunek pri prestavljanju in s tem tveganje stika s čeladama med voznikom in sovoznikom, ki se lahko pojavita pri prestavljanje v višjo prestavo pri klasičnem menjalniku , v veliki meri preprečena. Na terenu in na vzponih je zahvaljujoč zmogljivemu motorju Boxer možno praktično igrivo speljevanje z boljšim obvladovanjem vozila. V dinamičnem načinu pojem veselje v vožnji še bolj pridobi na pomenu.
Sproščena vožnja ob največjem nadzoru
Prestavljanje v nižjo prestavo se izvaja zelo usklajeno, da se povzroči čim manj nemirnosti na podvozju. Več načinov vožnje skrbi za popolno prestavljanje in v kombinaciji s prilagodljivo regulacijo hitrosti ali opozorilom pred čelnim trkom omogoča doživetje prihodnosti vožnje z motornim kolesom. Poleg tega je vožnja z ASA bolj sproščena in jo je mogoče doživljati bolj intenzivno, saj porabite manj koncentracije za pritiskanje vzvoda sklopke in ročice za plin, brez da bi pri tem izgubili nadzor na voznimi razmerami.
Elektromehanski sprožilniki za sklopko in prestavni mehanizem v povezavi z dodelanim elektronskim krmiljenjem.
“Krmilna enota menjalnika
Krmilna enota menjalnika
Dva elektronsko krmiljenja elektromehanska sprožilnika sprožita sklopko in prestavni mehanizem ter s tem omogočata enostavnejše speljevanje in avtomatizirano prestavljanje. Želje voznika glede prestavljanja so v krmiljenje posredovane prek senzorja prestavnega vzvoda, ki ga sproži običajna nožna prestavna ročica. Dodatni senzorji določajo število vrtljajev vhodne gredi menjalnika in položaj sklopke. Te vrednosti so prenesene v tesno s krmiljenjem motorja povezano krmilno napravo TCU (Transmission Control Unit) za namene oblikovanja in regulacije sklopke, sproženje prestavljanja in krmiljenje stanja. Sklopka je sprožena prek elektromehanskega sprožilnika v kombinaciji s hidravličnim sistemom v neposredni hidravlični povezavi med valjem dajalnika in jemalnika sklopke. Sprožilnik regulira potreben zdrs sklopke, sproži sklopko ob prestavljanju in jo ob zaustavljanju odpre.
Prednosti avtomatiziranega asistenta za prestavljanje (ASA) v pregledu
- Popolna odprava pritiskanja sklopke s strani voznika
- Dinamično in udobno prestavljanje za še več doživetij na motornem kolesu
- Izbira med samodejnim in ročnim prestavljanjem
- Samodejno prilagajanje prestavljanja v skladu z željami dinamike voznika v samodejnem načinu D.
- Preprečeno je možno ustavljanje motorja zaradi neugodnih prestavljanj.