Concept R 18 pridonel v življenje.
To je svetovna premiera, na katero je scena izdelave po meri že nestrpno čakala – koncept po meri BMW Motorrad z novim prototipskim dvojnim pribatnim motorjem – motocikel z bokser motorjem z največjo kapaciteto, kar jih je bilo kdaj proizvedenih. V segmentu cruiserjev ta enostaven, razgaljen, spuščen in razpotegnjen motocikel s preprostim imenom »Concept R 18« predstavlja več kot namig o tem, kar prihaja.
Concept cruiser v Concorsu ukradel pozornost.
Concept cruiser v Concorsu ukradel pozornost.
BMW Motorrad zdaj že skoraj tradicionalno vsak maj predstavlja svoje osupljive oblikovalske študije na dogodku Concorso d’Eleganza Villa d’Este ob jezeru Como. Obiskovalci najekskluzivnejšega »lepotnega tekmovanja« za zgodovinske avtomobile in motocikle na svetu so bili v zadnjih letih priča nekaterim izjemnim prispevkom oblikovalskega oddelka BMW Motorrad s področja dvokolesnikov. Sem spadajo Concept Ninety, poklon originalnemu R 90 S, Concept 101 s šestvaljčnim motorjem »bagger« in R 5 Hommage – poklon originalnemu in ikoničnemu modelu 1936.
Navdušenci nad cvetočim segmentom cruiserjev so z očitnim zanimanjem opazili dva osupljiva motocikla po meri, ki so ju razkrili ugledni graditelji iz Japonske in ZDA ter oboji predstavili tudi prototipe velikega bokser motorja BMW Motorrad. Graditelja – CUSTOM WORKS ZON in Revival Cycles – sta imela oba svobodo pri lastni interpretaciji morebitnega videza motocikla po meri z bokser motorjem z veliko kapaciteto, osupljivi rezultati pri modelih »Departed« in »Birdcage« pa so silili navdušence na sceni k vprašanju: kako bi bil lahko videti in slišati pristen »ročno zgrajen« stroj BMW Motorrad?
Edgar Heinrich
vodja oblikovanja pri BMW Motorrad
Čakanja je zdaj konec in sodeč po navdušeni reakciji obiskovalcev, ki so ga videli (in slišali!) na slavnostni prireditvi ob 90. obletnici »Concorso«, bo Concept R 18 ogrel srca in duše mnogih navdušencev z vsega sveta, kateri veliko dajo na dediščino in zgodovino – tudi v sodobni interpretaciji cruiserja. Enako razburljivo je tudi dejstvo, da bo BMW Motorrad v letu 2020 predstavil serijsko proizvodnjo motocikla tipa cruiser, ki ga bo poganjal »veliki bokser« motor. Če bo vsaj približno videti tako kot Concept R 18 in njegova zmogljivost ne bo preveč zaostajala, bo to prava poslastica za navdušence nad motornimi kolesi po meri.
Michael Eder
oblikovanje BMW Motorrad
Razgaljen in okleščen, slog BMW Motorrad.
Razgaljen in okleščen, slog BMW Motorrad.
Napasite si oči na Concept R 18, saj je jasno, da je želja po izdelavi resničnega, čustveno nabitega, ročno zgrajenega motornega kolesa po meri oblikovalce v iskanju navdiha povlekla globoko v zgodovino blagovne znamke. Ti talentirani navdušenci – izmed katerih mnogi tudi v prostem času sestavljajo motorna kolesa – so nedvomno in zagotovo dobro izpolnili obljubo, ki je bila prvotno predstavljena pri razkritju R 5 Hommage leta 2016, točno 80 let po prvi predstavitvi legendarnega športnega bokserja. Vendar za ta segment potrebujete velik motor, zatorej, če ne zadostuje 500cc originalnega R 5, (v skladu s sodobnimi standardi), največji bokser motor za motocikle vseh časov zagotovo bo.
Edgar Heinrich
vodja oblikovanja pri BMW Motorrad
Zmanjšano na le absolutno, čisto bistvo
Zmanjšano na le absolutno, čisto bistvo
Concept R 18 se v enaki meri pohvali s prezenco, z držo in obljubo in očitno predstavlja razburljiv most med poprej omenjenim motociklom »hommage« in prihajajočo serijsko proizvodnjo motociklov. Nedvomno je poudarek na velikanskem bokser motorju, saj je fizično veliko večji od različice 500cc, ki se uporablja za razstavni motor hommage in je zasnovan za maksimalno vpadljivost. Kolesa z značajem (21” spredaj in 19” zadaj) so izbrali tako, da se ujemajo z obsežnimi proporci, splošna pojava tega najnovejšega razstavnega motornega kolesa pa izžareva poseben odnos in prezenco. Spremenjen sprednji del in izpuh v obliki ribjega repa dodatno prispevata k občutku ročne izdelave po meri.
Nizek in dolg, spuščen in razvlečen ter nevpadljiv Concept R 18 je pravi lepotec s poliranimi aluminijastimi okrovi za valje, nežno obarvanim motorjem, kapljičastim rezervoarjem za gorivo in vilicami ter območji s tankimi črtami z zlatorumenim učinkom v globinski plasti barve. Uporabljene so samo tri obdelave kovinskih površin – peskano, barvano ali polirano – da ustvarijo čist, pristen pridih motornega kolesa, pri čemer imajo ikonične pnevmatike znamke Metzeler RILLE vzorec po meri in posebno barvno obdelavo ob straneh. Kdorkoli, ki se spozna na motorna kolesa BMW iz 50. let prejšnjega stoletja, bo prepoznal sedež v slogu Pagusa z vtisnjenim logotipom in kovanim predelom na usnju.
Nezapletena vožnja, ki nahrani dušo.
Nezapletena vožnja, ki nahrani dušo.
Ročični pogon, zadnje vzmetenje s konzolo, uplinjač twin-Solex iz avtomobila BMW 2002, LED-žaromet po navdihu Boscha iz 50. let prejšnjega stoletja med vilicami, nevidne prestave – seznam se še nadaljuje, sprehod okoli modela Concept R 18 (kot ponosno navaja ploščica) pa razkriva še mnoga presenečenja. To je zagotovo nadaljevanje zgodbe, ki se je začela z R 5 Hommage, najbolj razburljivo pa je to, kam nas ta zgodba pelje zdaj in to ne po poti visoke tehnologije, temveč bolj v individualni, pristni, in, če si drznemo reči, čustveni smeri. Je čas, da upočasnimo in si ogledamo pokrajino?
Zavrnitev odgovornosti
Prikazana vozila je mogoče modificirati in opremiti z dodatno opremo tretjih dobaviteljev in/ali lastnimi deli, ki jih podjetje BMW ne proizvaja, prodaja ali preizkuša. Podjetje BMW ne prevzema odgovornosti za modifikacije (vključno z montažo in uporabo prikazane dodatne opreme). POZOR: Modifikacija serijskih vozil (vključno z montažo in uporabo delov tretjih oseb in lastnih delov) lahko vpliva na vozne lastnosti! Vožnja naših vozil v modificiranem stanju poteka na lastno odgovornost.