S 1000 RR s 1000 ccm štirivaljnim vrstnim motorjem.

S svojimi 59,8 kilogrami je ta motor eden od najlažjih štirivaljnih motorjev v razredu 1000 na trgu. Tako kot drugi pogoni motornih koles BMW tudi ta sistem prenosa moči temelji na prefinjeni splošni zasnovi in kompaktni razporeditvi vseh pomožnih sestavov ter vgrajenem šeststopenjskim menjalnikom s čeljustno sklopko.

Glede na njegovo nalogo zagotavljanja prvovrstne super športne vožnje so naši inženirji ustvarili zelo kompakten motor, katerega masa je idealno koncentrirana okoli težišča celotnega motornega kolesa. Kljub veliki vrtini valja 80 mm je konstrukcija na višini ročične gredi široka samo 463 mm. Ima tudi zelo nizko konstrukcijsko višino 558 mm.

+ Izvedi več
Navpična os valja je nagnjena naprej za 32 stopinj. To zagotavlja optimalo težišče in porazdelitev teže na sprednjem kolesu vozila, ki je ključna za občutek natančne vožnje pri super športnih motociklih in največjo možno odzivnost sprednjega dela.
Ročična gred pogona S 1000 RR je skovana iz enega samega kosa kaljenega jekla in ima tradicionalno ročico pod kotom 180 stopinj, ki zagotavlja konstantne intervale vžiga. Ojnice na plavajočih ležajih so izdelane iz kaljenega jekla, kar zagotavlja zelo lahke kovane dele. Visoke so 103 mm, zato omogočajo majhno, kompaktno konstrukcijsko višino sistema prenosa moči, ki z relativno majhnimi stranskimi silami na valjih pozitivno prispeva k težišču, delovanje motorja pa je kljub temu tiho. Dve namazani vrtini v zgornjem očesu ojnice pod kotom 45 stopinj na navpično os ojnice zagotavljata dovod olja v ležaj sornika valja. Ojnice so vodoravno razdeljene z uporabo preizkušene lomilne tehnike, s katero se zagotovi izjemno natančno prileganje na sestav brez dodatnega centriranja.
Kovani, lahki konstrukcijski bati premera 80 mm in zelo kratki batni deli delujejo v vrtinah valja s premazom Nikasil. Opremljeni so z dvema ozkima batnima obročema, ki sta optimizirana glede na moč trenja, in tridelnim oljnim strgalnim obročem.
Ploska zasnova zgorevalne komore, podstavka bata in reliefov ventilov podpira ugoden termodinamičen proces zgorevanja ter omogoča optimizirano težo obrisa podstavka bata. Bat skupaj s sorniki in obroči tehta samo 253 g. Za zagotavljanje odvajanja toplote so toplotno močno obremenjeni podstavki batov ciljno hlajeni v okrovu ročični gredi z razpršilnimi šobami olja. To zagotavlja zanesljivo delovanje celo v ekstremnih pogojih in podaljša njihovo življenjsko dobo.
Vodoravni okrov ročične gredi, ki je na polovici višine okrova ročične gredi razdeljen na dva dela, je izdelan iz visoko raztezne aluminijeve zlitine. Hladno ulit kompakten zgornji del oblikuje zelo trdno vez med štirimi valji in zgornjim ležiščem ležaja okrova ročične gredi. Poleg tega zgornja polovica ohišja vsebuje lahek in kompakten šeststopenjski menjalnik. Blok valja z vodnim ovojem ima tako imenovano zaprto konstrukcijo, ki zagotavlja največjo trdnost.
Stopnjo zmogljivosti, lastnosti zmogljivosti, učinkovitost zgorevanja in porabo goriva v osnovi določata glava valja in sestav ventila. Glava štiriventilskega valja je bila razvita ob upoštevanju popolne geometrije kanalov, kompaktnosti, optimalne termodinamike in učinkovite toplotne zaloge. Majhen kot ventilov omogoča povsem ravne dovodne odprtine in kompaktno zgorevalno komoro, ki zagotavlja visoko stopnjo kompresije in opimalno učinkovitost.
+ Izvedi več
Štirivaljni sistem prenosa moči je opremljen z nadzorom sledilca naperka z dvema odmičnima gredema v glavi za optimalno izhodno moč in največjo moč hitrosti ob hkratnem izpolnjevanju meril glede trdnosti, minimalnih premikajočih se mas in optimalnega trajanja presekov na ventilih. Zagotavlja popolno kombinacijo največje trdnosti in najmanjše teže premikajočih se delov sestava ventila ob hkratni zelo kompaktni zasnovi glave valja.
Odmik ventila je izravnan z zelo majhnimi, lahkimi nastavitvenimi ploščicami, ki jih vodijo vzmetni nastavki. Vzmetni nastavki na strani dovoda so izdelani iz lahkega, močnega aluminija. Premikajoče se mase krmilja ventila sledilca naperka so nižje kot pri podobni rešitvi s črpalnim vzvodom-ročico. Nizke nihajne mase omogočajo visoke pospeške ventila po celotnih profilih naperka in velike preseke odpiranja ventila.
Omejitev hitrosti, opredeljena za to serijo motornih koles, je 14.200 vrt./min., vendar je povsem mehanska toleranca hitrosti veliko višja. Velika vrtina valja 80 mm je omogočila uporabo največjih možnih in zato najučinkovitejših premerov diskov ventilov. Ventili diskov na strani dovoda imajo premer 33,5 mm, na strani izpuha pa 27,2 mm, kar je zelo impresivno, saj je to največje možno polnjenje v superšportnem segmentu 1000.
Za sistem mazanja motor uporablja mazanje z mokrim koritom z oljno črpalko Eaton, ki je preizkušena rešitev v tem segmentu. Za hlajenje se namesto izmenjevalnika toplote uporablja ločen hladilnik za olje, ki je vgrajen v spodnjo okrasno stranico pod vodnim hladilnikom, kar pripomore k aerodinamiki pretoka. Uporaba hladilnika za olje preprečuje nastajanje neželenega dodatnega tlaka hladilne tekočine, s čimer omogoča uporabo manjše količine lažjega vodnega hladilnega sredstva in zato manj hladilne tekočine.
Pri tem smo se osredotočili na ožjo, kompaktno in predvsem lahko konstrukcijo in tudi na razporeditev električnih podsestavov ter njihovih pogonov. Na primer, generator izmeničnega toka je nameščen na konici leve ročične gredi in je opremljen s stalnim magnetom. Proizvaja moč 434 W pri 6.000 vrt./min. in je zasnovan za največjo hitrost 16.000 vrt./min. Zaganjalnik prenosa ima zmogljivost 800 W, tehta 1.050 g in je nameščen na levi zgornji polovici okrova ročične gredi za valji. Povezan je s prosto vrtečim kolesom in ima razmerje učinka zmanjšanja 1:24.61 na levi zunanji ročični plošči, ki je zasnovana kot koničast zobnik. Za zagotovitev manjše teže je levi stranski pokrov alternatorja in zaganjalnika izdelan iz lahkega magnezija.
Vbrizg goriva deluje povsem zaporedno, kar pomeni, da se gorivo vbrizgava v posamezno dovodno cev glede na dovodni gib ustreznega valja. Za zagotovitev izboljšanja krivulje navora je motor opremljen z izpopolnjeno, nadzorovano tehnologijo dovodne cevi. Odvisno od hitrosti se dolžina dovodnega lijaka nadzoruje z mapo lastnosti in se spreminja v dveh stopnjah prek servo motorja, ki je pritrjen na dušilnik dovoda. Ustrezna količina goriva se dodaja skozi štiri vbrizgalne šobe, ki so nameščene na vodilu za plin-ventil in nad dovodno cevjo, s čimer se zagotovi optimalno polnjenje. Glede na hitrost in zahteve po moči se vbrizgalne šobe goriva aktivirajo ločeno ali skupaj.
+ Izvedi več

Dodatne podrobnosti o tehnologiji