Sistem za oporo vratu.
Absorbira udarce, je upogljiv in premičen.
Po intenzivnih raziskavah in preizkušanju je BMW Motorrad, vodilni proizvajalec motornih koles z vidika inovativnih varnostnih sistemov, v začetku motoristične sezone 2007 dal na trg sistem za oporo vratu. Občutljivo območje grla in vratu je doslej predstavljalo v veliki meri nezaščiteno varnostno vrzel. S statističnega vidika poškodbe tega dela telesa v nesrečah niso tako pogoste kot poškodbe drugih delov telesa. Vendar kljub temu predstavljajo nesorazmerno veliko tveganje za motoriste. Tovrstne poškodbe imajo pogosto hude posledice. BMW Motorrad je to vrzel zapolnil z znanstveno potrjenim sistemom za oporo vratu. Glavni cilj je zmanjšanje najpogostejših poškodb hrbtenice ob padcu. Te povzroči prekomerno natezanje glave naprej (več kot 60 % poškodb hrbtenice), nazaj in s pritiskom navzdol na vrat zaradi udarca ob čelado.
Osnovno načelo sistema za oporo vratu BMW Motorrad je preprosto: podpreti glavo ob trku in jo tako zavarovati pred premikom v položaj pod nevarnim, ekstremnim kotom. Posebna zasnova sistema za oporo vratu BMW Motorrad to doseže na štiri načine: z materialom, ki absorbira udarce na površini in telesnih površinah, ki jih podpira, z visoko upogljivostjo posameznih sestavnih delov, z nadzorovanim stiskanjem gibljivih delov, katerih površina je odporna na trenje, in s porazdelitvijo energijo po nadzorovanih prelomih ob ekstremnih udarcih ob absorpciji energije v sistemu.
Sistem je visoko učinkovit zaradi dejstva, da se vzorci sil, značilni za nesreče, ki povzročijo poškodbe, prenašajo neposredno z glave na zgornji del telesa. Tako se posamezni deli vratne hrbtenice ne obremenijo.
Zahvaljujoč uporabi visokokakovostnih in lahkih materialov, kot sta ogljik in kevlar, je sistem za oporo vratu lahek in udoben. Svoboda premikanja glave je rahlo omejena na vse strani, da se prepreči nevarno natezanje. Vendar to ne ovira nobenih osi premikanja in kotov pogleda, ki so zahtevani pri vožnji motornega kolesa. Voznik se sistemu hitro prilagodi in ga ne moti med vožnjo. Sistem za oporo vratu BMW Motorrad se celo na daljših potovanjih in pri visokih hitrostih med grobo terensko vožnjo, ki zahteva veliko gibanja, komaj občuti in počiva na ramenih, lahek kot pero.
Sistem za oporo vratu BMW Motorrad se lahko nosi prek običajnih motorističnih jaken ali pod njimi. Sestavljen je iz sprednjega in zadnjega dela, ki se povežeta z dvema zaponkama. Ti čvrsti zaponki, ki sta preprosti za uporabo, zagotavljata, da lahko sistem hitro odprete ali zaprete z desne proti levi ali obratno. Mehanizem zaponk olajša tudi uporabo z eno roko.
+ Izvedi več
Sistem je bil najprej razvit za motociklistična tekmovanja! Zato ta sistem uporabljajo vsi profesionalni, rejli in enduro vozniki. Vendar sistem za oporo vratu ni namenjen le za terenski šport; tudi za cestni šport je prava izbira. Njegova ciljna skupina načeloma ni omejena. Sistem za oporo vratu BMW Motorrad zagotavlja velike varnostne koristi za vsakega motorista, ki se zaveda varnosti, od profesionalcev do začetnikov na vseh področjih motociklizma in tudi izven športne panoge, na primer za potovalne motoriste.
Sistem za oporo vratu BMW Motorrad je na voljo v dveh glavnih velikostih: eni za otroke in najstnike, stare od 5 do 16 let, in za manjše osebe, in drugi za odrasle. Voznik ga lahko prilagodi brez občutnih sprememb in vključuje distančnike treh različnih dolžin. Z njimi se lahko oporo vratu ustrezno podaljša ali skrajša.
Sistem za oporo vratu BMW Motorrad se lahko uporablja z vsemi motorističnimi čeladami BMW in z vsemi običajnimi modeli konkurenčnih proizvajalcev. Za uporabo sistema za oporo vratu BMW Motorrad se priporočajo integralne čelade. Sistem je dokazano učinkovit tudi s čeladami jet. Sistem lahko zlahka nosite s ščitnikom hrbtenice BMW Motorrad in z mnogimi drugimi običajnimi ščitniki hrbtenice konkurenčnih proizvajalcev. Sistem za oporo vratu BMW Motorrad se preprosto nosi prek jakne in se lahko uporablja z jakno BMW Motorrad ali zaščitnim jopičem BMW Motorrad.
Zaščitni jopič BMW Motorrad ima na zadnjem delu že pripravljen element za zadnja rebra opore za vrat. Svoj kombinezon morajo rahlo prilagoditi le vozniki super motociklov, ki imajo na usnjenem kombinezonu „grbo“. Za to morajo ustvariti majhno odprtino med grbo in kombinezonom, prek katere potegnejo zadnji del.
+ Izvedi več