Osnovno načelo sistema za oporo vratu BMW Motorrad je preprosto: podpreti glavo ob trku in jo tako zavarovati pred premikom v položaj pod nevarnim, ekstremnim kotom. Posebna zasnova sistema za oporo vratu BMW Motorrad to doseže na štiri načine: z materialom, ki absorbira udarce na površini in telesnih površinah, ki jih podpira, z visoko upogljivostjo posameznih sestavnih delov, z nadzorovanim stiskanjem gibljivih delov, katerih površina je odporna na trenje, in s porazdelitvijo energijo po nadzorovanih prelomih ob ekstremnih udarcih ob absorpciji energije v sistemu.
Sistem je visoko učinkovit zaradi dejstva, da se vzorci sil, značilni za nesreče, ki povzročijo poškodbe, prenašajo neposredno z glave na zgornji del telesa. Tako se posamezni deli vratne hrbtenice ne obremenijo.
Zahvaljujoč uporabi visokokakovostnih in lahkih materialov, kot sta ogljik in kevlar, je sistem za oporo vratu lahek in udoben. Svoboda premikanja glave je rahlo omejena na vse strani, da se prepreči nevarno natezanje. Vendar to ne ovira nobenih osi premikanja in kotov pogleda, ki so zahtevani pri vožnji motornega kolesa. Voznik se sistemu hitro prilagodi in ga ne moti med vožnjo. Sistem za oporo vratu BMW Motorrad se celo na daljših potovanjih in pri visokih hitrostih med grobo terensko vožnjo, ki zahteva veliko gibanja, komaj občuti in počiva na ramenih, lahek kot pero.
Sistem za oporo vratu BMW Motorrad se lahko nosi prek običajnih motorističnih jaken ali pod njimi. Sestavljen je iz sprednjega in zadnjega dela, ki se povežeta z dvema zaponkama. Ti čvrsti zaponki, ki sta preprosti za uporabo, zagotavljata, da lahko sistem hitro odprete ali zaprete z desne proti levi ali obratno. Mehanizem zaponk olajša tudi uporabo z eno roko.