Ta sistem je edinstven na trgu motornih koles in voznikom zagotavlja elektronski nadzor, ki poleg olajšanja nastavitev povratnega blaženja sprednjih in zadnjih vzmetnih opornih vezi in podnožja vzmeti zadnje vzmetne oporne vezi („prednapetost vzmeti“) omogoča tudi nastavitev razmerja vzmeti ter „napetosti“. Vse to se priročno upravlja z enim večnamenskim krmilnikom prek menijske navigacije na barvnem zaslonu TFT.
Za kar največjo poenostavitev krmiljenja in preprečitev nenamernih napak pri nastavljanju se od voznikov zahteva le, da vnesejo stanje obremenitve („samo voznik“, „voznik s prtljago“ ali „s potnikom na zadnjem sedežu in prtljago“). Sistem nato analizira ustrezno podnožje vzmeti ali razmerje vzmeti ter ju samodejno konfigurira.
Glede na svoje osebne želje glede vožnje lahko vozniki izberejo tudi med prilagoditvami šasije in vzmetenja „Udobno“, „Normalno“ ali „Športno“, kar vpliva na način odzivanja motornega kolesa na njihovo upravljanje. Elektronska krmilna enota nato analizira te specifikacije in izračuna ustrezne stopnje blaženja z uporabo optimalnih parametrov. Nato sproži električen motor, ki ustrezno konfigurira podnožje vzmeti. Na voljo je devet različnih nastavitev. Stopnja blaženja se spreminja na blažilnikih s pomočjo majhnih koračnih motorjev.
Te dodatne prilagoditve razmerja vzmeti omogočajo optimiziranje nivoja vozila za razne obremenitve, kar izboljša raven stabilnosti vožnje, upravljanja in udobja. Tako se celo pri največji obremenitvi s potnikom na zadnjem sedežu in prtljago ohrani popolna svoboda nagibanja pri športni vožnji. Te prilagoditve razmerja vzmeti hkrati močno zmanjšajo tveganje spodnašanja pod ekstremnimi obremenitvami.
Nastavitve amortizerjev („Normalno“, „Športno“, „Udobno“) se lahko spreminjajo s pritiskom na gumb, celo med premikanjem vozila. Podnožje vzmeti se lahko iz funkcionalnih in varnostnih razlogov nastavlja samo, ko je vozilo pri miru. Za spreminjanje razmerja vzmeti se uporablja električni motor s prestavami.
Razmerje vzmeti se spreminja z uporabo dveh zaporedno priključenih vzmeti. Sile stiskanja absorbira element iz elastomerov (Cellasto) skupaj z običajno navito vzmetjo, ki je nameščena spodaj. Zunanje radialno širjenje elementa Cellasto je stalno zavarovano z jeklenim tulcem. Na notranji strani se aluminijast tulec premika s pomočjo elektrohidravlike. Položaj tega notranjega tulca vpliva širjenje elementa Cellasto navznoter, kar vpliva na njegovo razmerje vzmeti. To ima isti učinek kot dve različno močni vzmeti. Če je notranji tulec naslonjen na jekleno vzmet, element Cellasto izgubi svojo funkcijo in deluje samo jeklena vzmet. Če se notranji tulec nadalje vzdolžno premakne, se lahko nastavi tudi podnožje jeklene vzmeti ali „prednapetost vzmeti“.
To omogoča, da normalen statičen položaj in geometrija vožnje ostaneta optimizirana pri vseh obremenitvah. Dodatne prilagoditve razmerja vzmeti v širokem razponu 110–160 Nm služijo za stopnjevanje nastavitev „Športno“, „Normalno“ in „Udobno“ pri ESA II, kar občutno olajša vožnjo.
Prednost uporabe elektronskega prilagajanja šasije in vzmetenja v primerjavi z običajnimi tehnikami mehanskega nastavljanja prednapetosti vzmeti in značilnosti blaženja je v konstantni in takojšnji uskladitvi vseh sestavnih delov šasije in preprečevanju napak „običajnega uporabnika“. Voznikom je prihranjeno tudi dolgotrajno in nadležno nastavljanje z orodjem, saj prilagoditve lahko izvedejo v nekaj sekundah s preprostim pritiskom na gumb. Tako se vam lahko na hitro pridruži potnik na zadnjem sedežu ali pa se v trenutku prilagodite nepričakovani spremembi cestišča.
+ Izvedi več

Dodatne podrobnosti o tehnologiji

spinner