1923.

1923.

Bolje od letenja.

Podjetje BMW je sprva izdelovalo letala. Toda takoj, ko so naši inženirji ustvarili prvi motocikel, so ustvarili prvi mejnik: motocikel R 32. To namreč ni bilo kolo z motorjem, kakršne so takrat izdelovali, temveč popolnoma nov koncept motornega kolesa. Z izvrstno zasnovanim okvirjem in motorjem, ki se resnično zlije z obliko.

+ Izvedi več

Za boljšo vidljivost in vidnost.

Podjetje BMW je sprva izdelovalo letala. Toda takoj, ko so naši inženirji ustvarili prvi motocikel, so ustvarili prvi mejnik: motocikel R 32. To namreč ni bilo kolo z motorjem, kot je bilo takrat običajno, temveč popolnoma nov koncept motornega kolesa. Z izvrstno zasnovanim okvirjem in motorjem, ki se resnično zlije z obliko.

+ Izvedi več

1924.

1924.

Zaviranje.

Enostavneje kot kdaj koli prej.

Na začetku proizvodnje motocikla R39 je BMW za zaviranje z zadnjim kolesom prvič uporabil zunanjo nožno zavoro namesto običajne nožne zavore z zagozdo. To je vozniku omogočalo še varnejše in preprostejše zaviranje.

+ Izvedi več

1935.

1935.

Boljša stabilnost in več udobja pri vožnji.

BMW je prav tako vodilno podjetje na področju tehnologije vzmetenja: pri potovalnem modelu R 12 in športnem modelu R 17 so uporabljene prve hidravlično vzmetene teleskopske vilice. Slednje razbremenijo običajne vilice z listnatimi vzmetmi in tako pomembno prispevajo k boljši stabilnosti in večjemu udobju pri vožnji.

+ Izvedi več

1936.

1936.

Inteligentna lahka konstrukcija.

S športnim modelom R5 (500cc) BMW prvič predstavi ovalen cevni okvir stožčaste oblike. Gre za inteligentno lahko konstrukcijo. Nov postopek varjenja, ki se hkrati uporablja za izdelovanje okvirja, je prav tako visoko inovativna proizvodna tehnika, ki bo postavila trende za prihajajoča leta. Prednost lahke konstrukcije? Visoka fleksibilnost skupaj z majhno težo.

+ Izvedi več

1955.

1955.

Dobra stabilnost pri vožnji. Več udobja.

Inovativno šasijo z nihajno roko je BMW v serijski proizvodnji motornih koles prvič uporabil pri modelih R 50 in R 69. Zagotovila je stabilnost in udobje pri vožnji, ki pred tem nista bila na voljo. Optimalno odpornost proti ukrivljanju pa so najbolj občutili potniki v prikolici.

+ Izvedi več

1960.

1960.

Nedvomno najhitrejši nemški superšportnik.

Prvi hidravlični stabilizator krmila v serijski proizvodnji motornih koles je zagotovil največjo možno varnost pri vožnji. Prvič je bil uporabljen pri modelu R 69 S – najhitrejši nemški superšportnik tistega časa. Za boljšo vodljivost pri nižjih hitrostih je bilo stabilizator krmila mogoče tudi izklopiti.

+ Izvedi več

1961.

1961.

Popolnoma prilagojeni: dodatna oprema in izbirni pripomočki.  

Za vse, ki želijo svojemu motornemu kolesu BMW dodati osebno noto, so že v začetku na voljo dodatna oprema in izbirni pripomočki BMW Motorrad. Zaščitni drogovi in nosilci za kovčke so del ponudbe postali že v petdesetih – najprej pri prodajalcih, nato pa tudi tovarniško vgrajeni. Danes pa je na voljo široka paleta dodatne opreme in izbirnih pripomočkov, s katerimi lahko po želji prilagodite svoje motorno kolo BMW.

+ Izvedi več

1973.

1973.

Ikonično oblikovanje z revolucionarno tehnologijo.  

Model R 90 S je postal serijsko na voljo z dvokolutno zavoro na sprednjem kolesu. Istočasno smo v seriji /6 predstavili tudi luč z žarnico H4. S tem smo nadaljevali poslanstvo vse boljše varnosti v cestnem prometu.

+ Izvedi več

1976.

1976.

Prvi motocikel na svetu s serijskim polnim oklepom

Model R100 RS je pomenil odskočno desko za celo vrsto modelov, ki so s pridom uporabljali rezultate testiranja v vetrovniku in novih ugotovitev glede aerodinamike.
Rezultat dela je bil prvi aerodinamični polni oklep za motorna kolesa v serijski proizvodnji. Prednosti manjšega zračnega upora in nižjega pritiska na čelado so občutne zlasti na daljših vožnjah.

+ Izvedi več

1978.

1978.

Prva kolekcija opreme za voznike.

Dober videz od glave do pet in varna vožnja – to je eden naših ciljev že od sedemdesetih naprej. Zato je BMW Motorrad postal znanilec nove dobe, ko je leta 1976 predstavil čelado z velikim vizirjem. Leta 1978 je nato sledil prvi popoln komplet opreme za voznike. Naši oblikovalci in inženirji se še danes osredotočajo na zaščito, varnost in funkcionalnost ter inovacije – z roko v roki s sproščenim videzom.

+ Izvedi več

1979.

1979.

Za boljši občutek: ogrevani ročaji.

Sprva so bili ogrevani ročaji deležni posmeha, danes pa so nepogrešljiv pripomoček. Izboljšajo ugodje in varnost pri vožnji, saj je dokazano, da lahko vozniki z ogretimi rokami reagirajo hitreje.

+ Izvedi več

1980.

1980.

Popolne vibracije.

Model R 80 G/S je prvi dvovaljni potovalni enduro motocikel in tako prvi v popolnoma novem razredu. G/S od takrat zagotavlja motoristične avanture brez meja. Opremljen je bil s prvo enostransko zadnjo nihajno roko za velike motocikle. Ta je omogočala za 50 % večjo torzijsko čvrstostjo v primerjavi z običajnimi dvostranskimi nihajnimi rokami, ob tem pa je še lažja. Za veliko prednost pa se je izkazala tudi možnost hitrejše menjave zadnjega kolesa.

+ Izvedi več

1981.

1981.

Dve čeladi v eni.

Prva zložljiva čelada na svetu združuje dve funkciji: enostavno snemljiv bradni del omogoča, da se čelada uporablja kot odprta (jet) ali integralna čelada. Zato je taka čelada zelo udobna za uporabo.

+ Izvedi več

1986.

1986.

Vodoodporni tekstilni kombinezoni za motocikliste.

Prvi tekstilni motoristični kombinezon z materialom Gore-Tex, ki ga je prvi na svetu izdelal BMW, je v svetu motociklizma povzročil pravo revolucijo.

+ Izvedi več

1987.

1987.

Paralever. Naslednja generacija v razvoju tehnologije vzmetenja.

Nihajna roka z dvema spojema, ki jo je zasnoval BMW Motorrad – imenovana paralever – je odpravila moteč prenos pogonskih sil na vzmetenje. V modelih R 80 GS in R 100 GS je bila predstavljena leta 1987.

+ Izvedi več

1988.

1988.

Prvi ABS za motorna kolesa na svetu.

BMW je bil prvi proizvajalec na svetu, ki je trgu predstavil motorna kolesa s sistemom ABS, in to že leta 1988. S tem je BMW postavil nov mejnik v proizvodnji motornih koles. Od leta 2013 imajo vsa motorna kolesa BMW sistem ABS vgrajen serijsko.

+ Izvedi več

Prva uvedba elektronike za digitalno upravljanje motorja.

BMW K1 je s svojo aerodinamiko postavil nov mejnik v proizvodnji motornih koles. Poleg tega je prvi vseboval elektroniko za digitalno upravljanje motorja. Krmilna enota Motronic vključuje elektroniko za vžig in vbrizgavanje ter s tem zagotavlja učinkovito porabo goriva in izpolnjuje pogoje za uporabo nadzorovanega katalizatorja.

+ Izvedi več

1990.

1990.

Prelomna okoljevarstvena tehnologija za motorna kolesa.

Nadzorovani tristezni katalizator je bil najprej na voljo z modeli K, elektronika za digitalno upravljanje motorja je bila še del dodatne opreme. BMW je prvi na svetu ponudil nadzorovani katalizator za motorna kolesa. Po letu 2000 pa je celotna paleta motornih koles BMW Motorrad že serijsko opremljena z nadzorovanim katalizatorjem.

+ Izvedi več

1993.

1993.

Krajša zavorna razdalja.

Model BMW R 1100 RS postane prvo serijsko motorno kolo s sprednjim vzmetenjem Telelever in nihajno roko Paralever za zadnje kolo. Telelever je tukaj imel vlogo mehanskega sistema za preprečevanje posedanja ter je zagotavljal optimalen oprijem tudi med polnim zaviranjem. V kombinaciji s sistemom ABS je bila dosežena še krajša zavorna razdalja.

+ Izvedi več

1998.

1998.

Prvi dvojni žaromet s tehnologijo elipse na svetu.

Prvi dvojni žaromet s tehnologijo elipse na svetu je bil serijsko vgrajen v motorna kolesa in je zagotavljal boljšo osvetlitev cestišča.

+ Izvedi več

2004.

2004.

Prvi elektronsko krmiljen okvir.

Elektronsko nastavljivo vzmetenje (ESA) je bilo pomembna elektronska inovacija v serijski proizvodnji motornih koles BMW. Najprej je bilo vgrajeno v model K 1200 S, danes pa je na voljo v večini naše palete dvovaljnih, štirivaljnih in šestvaljnih motornih koles. ESA omogoča elektronsko prilagajanje nastavitve vzmetenja z dotikom gumba v skladu s pogoji na cesti in obremenitvijo. To pride še posebej prav v spremenljivih pogojih, saj ESA voznikom omogoča popolno blaženje, optimizirano delovanje in najvišjo stopnjo varnosti pri vožnji.

+ Izvedi več

2005.

2005.

Popolna povezava.

Tehnologija vodila CAN in sistem enojnega kabla (SWS) BMW Motorrad skupaj predstavljata koncept podatkovne povezave, v katerem je potreben samo en podatkovni vod. Prednost v primerjavi s točkovno povezavo je predvsem bistveno večji obseg funkcionalnosti s precej manj kabli. Druge prednosti digitalnega prenosa podatkov vključujejo še manjšo težo, večjo odpornost na motnje in zmožnost popolnega diagnosticiranja ter več informacij za voznika.

+ Izvedi več

2010.

2010.

Prilagodljiv žaromet.

BMW je bil prvi proizvajalec motornih koles, ki je ponudil tovarniško montažo prilagodljivega žarometa za motorna kolesa. Žaromet omogoča varnejšo vožnjo v mraku in ponoči, saj osvetli cesto in vse zavoje.

+ Izvedi več

2014.

2014.

Prvi električni maksi skuter.

S skuterjem BMW C je mogoče že danes izkusiti mestno mobilnost prihodnosti – brez sklepanja kompromisov. Ta električni maksi skuter združuje trajnost, dinamičnost in okretnost. Zmogljiv in popolnoma električen pogon vas hitro popelje na cilj brez hrupa in emisij. Največja vozna zmogljivost, prijaznost do okolja, inovativne tehnologije – C evolution prinaša brezkompromisne užitke v vožnji.

+ Izvedi več

Varnost 360°.

Za varnost so potrebna dejanja. Ne besede.

Za varnost so potrebna dejanja. Ne besede.

Podrobnosti o tehnologiji.

Vse o motornih kolesih BMW.

Vse o motornih kolesih BMW.

Druge zgodbe, ki vas utegnejo zanimati.

spinner