1200 ccm dvovaljni proti-dvojni motor (zračno-vodno hlajenje) pri BMW R 1200 GS.

Ohranjena je bila prejšnja delovna prostornina motorja 1.170 cm3 in razmerje med vrtino in gibom 101 x 73 milimetrov. Odmične gredi so razporejene vodoravno, tako kot pri prejšnjem modelu. V preteklosti so bile potrebne kombinirane dovodne/izpušne odmične gredi, sprememba smeri pretoka iz vodoravnega v navpičnega pa je privedla do namenskih dovodnih in izpušnih odmičnih gredi.

Obe odmični gredi še vedno poganja veriga, ki je speljana po gredi za valji (na desni strani motorja prek izravnalne gredi in na levi strani prek ročične gredi). Zobata veriga poganja vmesno gred, ki je med dovodno in izpušno odmično gredjo in iz katere se prenaša moč na odmične gredi prek parov koničastih zobnikov. Na vsaki odmični gredi je dekompresijska naprava, ki jo nadzoruje sredobežna sila. To olajša zagon. Zato se je lahko zmanjšala teža zaganjalnika in akumulatorja.

+ Izvedi več

Visoko učinkovita splošna zasnova sistema prenosa moči je zagotovila možnost opustitve prej uporabljene radialne razporeditve ventilov. Štirje ventili so medsebojno razporejeni pod ostrim kotom – 8 stopinj na strani dovoda ter 8 in 10 stopinj na strani izpuha, kar omogoča kompaktno obliko zgorevalne komore in to je ključni dejavnik za optimalen proces zgorevanja. Preračunana zgorevalna komora in močno izboljšano vodenje ter zasnova so omogočili povečanje kompresijskega razmerja z 12,0:1 na 12,5:1 v primerjavi s prejšnjim modelom. Optimizacija procesa zgorevanja in položaja vžiga pomeni, da nadzor klenkanja ni več potreben, medtem ko je bila ohranjena ista zasnova za gorivo kakovosti ROŠ 95, navorni potencial pa je kljub temu povsem izkoriščen.

Uporaba turbulentnega sistema (dovajanje zraka prek obvoda) zagotavlja optimalno zgorevanje, zato zapleteni vžig z dvojno iskro ni več potreben. Tudi zasnova ročične gredi je bila povsem preoblikovana. Za zmanjšanje učinka zaostajanja je bil premer glavnega ležaja zmanjšan s 60 mm na 55 milimetrov. Poleg tega ima ročična gred tanjše ročične zatiče, čeprav se je njihov premer povečal z 48 na 50 milimetrov, in tanjše glavne ležaje ter vodilne ležaje. Tako je postala lažja in bolj kompaktna, vendar je kljub temu veliko močnejša.

+ Izvedi več
Tako kot pri prejšnjem proti-dvojnem motorju je izravnalna gred, ki teče pri hitrosti odmične gredi z na novo določenimi masami neuravnoteženosti, omogočila odpravo neželenih vibracij v novem sistemu prenosa moči. Izravnalna gred je zasnovana v obliki votle vmesne gredi, pri čemer se v notranjosti istočasno premika spojna gred. Zato nov pogon, ki je veliko hitrejši v celotnem razponu hitrosti, teče z občutno manjšimi vibracijami, kar zagotavlja večje udobje, predvsem pri visokih hitrostih. Vendar je bil kljub temu ohranjen čvrst osnovni karakter, ki je značilen za proti-dvojni motor.
Preoblikovani so bili tudi premeri diskov ventilov, kar je omogočilo večjo moč in navor. Zdaj so vsi za 1,0 milimeter večji in merijo 40 mm na strani dovoda ter 34 milimetrov na strani izpuha. Premer stebla ventila ostaja nespremenjen, tj. 5,5 milimetrov. Povečana hitrost z optimalno opredeljenim učinkom zaostajanja hkrati pomeni, da so potrebne veliko krajše vzmeti ventilov.
+ Izvedi več

Dodatne podrobnosti o tehnologiji