BMW F 800 R z dvovaljnim vzporedno-dvojnim 800 CCM.

Na dvovaljnem vzporedno-dvojnem motorju je kompenzacija ročičnega zatiča ročične gredi nič stopinj. Zato motor, ki je nameščen vodoravno v smeri pogona, deluje z enotnim zaporedjem vžiga, pri katerem se en cikel moči izvede ob vsakem obratu ročične gredi. To povzroči zvok, ki je namerno podoben zvoku proti-dvojnih motorjev, ki prav tako delajo s kompenzacijo vžiga 360 stopinj. Vendar enolično zaporedje vžiganja podpira predvsem uravnoteženo izmenjavo plina z visokim donosom navora in skladnimi lastnostmi. S tem so izpolnjeni osnovni predpogoji za dinamično vožnjo.

Neizogibne masne sile dvovaljnih motorjev prvega in drugega reda so nevtralizirane z uporabo edinstvenega sistema za uravnoteženje. Namesto običajne kompenzacije vrtilnih masnih sil prek izravnalnih gredi ali protiutežnih gredi se uporablja kompenzacija prek sistema spojev, ki so centralno speljani po ročični gredi z vnaprej določeno razporeditvijo protiutežnih mas: ekscentrična gred, nameščena nasproti ročičnega zatiča na ležajih ročične gredi, kar se imenuje izravnalna ojnica. Ta ojnica je povezana z izravnalno nihajno roko.

+ Izvedi več

Kinematika je zasnovana tako, da se izravnalna ojnica premika navzgor in navzdol v nasprotni smeri premikanja dveh ojnic motorja. Zaradi vodenja prek relativno dolge nihajne roke se konec droga bata premika praktično krožno. Porazdelitev mas po koncu droga bata in nihajni roki je bila izbrana tako, da masne sile krožnega gibanja v vsakem položaju ročične gredi nevtralizirajo ustrezne masne sile pogona ročične gredi (souporaba bata in ojnice). S tem se masne sile prvega in drugega reda praktično povsem odpravijo, kar zagotavlja nizke vibracije med delovanjem motorja. Nadaljnja velika prednost tega elegantnega dizajna je nizka stopnja hrupa, saj pogonski zobniki ali verige ne oddajajo značilnega pogonskega zvoka.

Krogotok olja se lahko prav tako pohvali s posebnimi tehničnimi lastnostmi, ki presegajo običajni standard v tem razredu. Za zagotovitev najmanjših izgub zaradi primesi je v motorjih serije F 800 vgrajeno mazanje s polsuhim koritom. Olje, ki odteka iz glavnega ležaja pogona ročične gredi, teče v pregrajeno gred izravnalnega mehanizma. Tam oljna črpalka posrka mazivo in ga porazdeli po menjalniku pred oljnih šob. Olje, ki odteče iz menjalnika skozi odprtine v oljnem koritu se skupaj z oljem, ki odteče iz glave valja prek verižne osi, zbira v preostalem praznem prostoru v oljnem koritu okoli gredi ojnice. Ta prazen prostor zato služi kot vgrajeni rezervoar za olje. Vsi ležaji se oskrbujejo iz tega rezervoarja s pomočjo druge črpalke.

+ Izvedi več
V dvovaljnem vzporedno-dvojnem motorju motornih koles BMW Motorrad serije F sta dve vrteči se odmični gredi v glavi, ki ju poganja zobata veriga. Ti odmični gredi prek sledilnikov sprožita štiri ventile na valj. Celoten sestav ventila je kljub velikemu začetnemu gibu izpostavljen izjemno nizki obrabi, zaradi česar so intervali vzdrževanja občutno daljši.
Dodatne posebne značilnosti BMW vključujejo pripravo mešanice, ki se izvaja z vbrizgavanjem goriva prek dovodne cevi s krmiljenjem motorja BMS-KP in dvema 46-milimetrskima ventiloma za plin. Čas in količino vbrizga določa krmilje motorja prek tlaka, ki ga zagotovi električna črpalka za gorivo glede na zahteve po zmogljivosti. Sistem goriva deluje brez vračanja olja in zgolj črpa količino, ki jo motor dejansko potrebuje. To reguliranje stopnje dovoda prihrani električno energijo in tlak goriva se lahko spreminja v širokem razponu, da se zagotovi optimalna sestava mešanice. To načelo je zaščiteno s patenti, zato je edinstveno. Za merjenje dodane količine goriva in običajnih parametrov, kot so obremenitev, hitrost in temperatura, se uporablja tudi vsebnost preostalega kisika v izpušnem plinu. Ustrezne informacije zagotavlja tipalo za kisik, ki je v spoju glavnega razdelilnika. To je ključno za zagotavljanje učinkovitega pretvarjanja izpušnih plinov v standardnih tristeznih katalitičnih pretvornikih.
V dvovaljnem vzporedno-dvojnem motorju motornih koles BMW Motorrad serije F sta dve vrteči se odmični gredi v glavi, ki ju poganja zobata veriga. Ti odmični gredi prek nihajnih sledilnikov sprožita štiri ventile na valj. Celoten sestav ventila je kljub velikemu začetnemu gibu izpostavljen izjemno nizki obrabi, zaradi česar so intervali vzdrževanja občutno daljši.
Dodatne posebne značilnosti BMW vključujejo pripravo mešanice, ki se izvaja z vbrizgavanjem goriva prek dovodne cevi s krmiljenjem motorja BMS-KP in dvema 46-milimetrskima ventiloma za plin. Čas in količino vbrizga določa krmilje motorja prek tlaka, ki ga zagotovi električna črpalka za gorivo glede na zahteve po zmogljivosti. Sistem goriva deluje brez vračanja olja in zgolj črpa količino, ki jo motor dejansko potrebuje. To reguliranje stopnje dovoda prihrani električno energijo in tlak goriva se lahko spreminja v širokem razponu, da se zagotovi optimalna sestava mešanice. To načelo je zaščiteno s patenti, zato je edinstveno. Za merjenje dodane količine goriva in običajnih parametrov, kot so obremenitev, hitrost in temperatura, se uporablja tudi vsebnost preostalega kisika v izpušnem plinu. Ustrezne informacije zagotavlja tipalo za kisik, ki je v spoju glavnega razdelilnika. To je ključno za zagotavljanje učinkovitega pretvarjanja izpušnih plinov v standardnih tristeznih katalitičnih pretvornikih.
Pri dvovaljnih vzporedno-dvojnih motorjih so se razvojni inženirji podjetja BMW namerno bolj osredotočili na gladkost in odlično sproščanje moči v razponu srednjih hitrosti namesto na največjo zmogljivost. Pospeški sistema prenosa moči bodo navdušili športne motoriste, potovalni motoristi pa bodo uživali v lahkotnem prestavljanju dvojnega motorja z visokim navorom.
+ Izvedi več

Dodatne podrobnosti o tehnologiji