BMW R nineT Scrambler s 1200 ccm dvovaljnim proti-dvojnim motorjem.

Nov proti-dvojni motor je zasnovan za višje hitrosti in ima dve odmični gredi v glavi (DOHC) za vsak valj, pri čemer se ventili sprožajo z zelo lahkimi, hitrimi sledilniki kolesc. Radialna postavitev štirih ventilov je omogočila zelo kompaktno zasnovo zgorevalne komore. Mešanica se vžge prek dveh vžigalnih svečk, tako kot pri prejšnjem modelu. Ohranjeno je bilo tudi prejšnje kompresijsko razmerje 12,0:1, nadzor klenkanja pa omogoča uporabo goriva Super (plus) z oktanskim številom 95-98 ROŠ. Nazivna nosilnost je bila določena kot 98 ROŠ.

+ Izvedi več

Vodoravna razporeditev dveh odmičnih gredi v smeri vožnje pri novem proti-dvojnem motorju je prinesla dve posebni tehnični značilnosti. Vsaka odmična gred krmili en dovodni in izpušni ventil, odmikala pa so koničasta zaradi radialne razporeditve ventilov. Trajanje krmiljenja dovoda in izpuha na dveh odmičnih gredeh je optimizirano za posebej močno sproščanje moči v razponu nižje in srednje hitrosti, istočasno pa je zagotovljena večja vrtilna moč.

V primerjavi s prejšnjim modelom so bili premeri glav ventilov na strani dovoda povečani s 36 na 39 milimetrov, na strani izpuha pa z 31 na 33 milimetrov. Gib ventilov je kompenziran za uporabo lahkih zaobljenih klinov. Začetni hodi so bili na strani dovoda in izpuha povečani s prejšnjih 10,54 in 9,26 milimetrov na 10,8 milimetrov, kar zagotavlja večji prosti prečni presek ventilov. Vse to zagotavlja motor z izrednim karakterjem, ki predstavlja model odlične dinamike in čistega užitka v vrtljajih, kar se nazorno kaže že pri najnižjih hitrostih.

+ Izvedi več
Naslednji pomemben razvojni cilj pri novem proti-dvojnem motorju je bilo nadaljnje izboljšanje gladkosti delovanja z uporabo izravnalne gredi. Ta se tesno premika znotraj votle pomožne gredi za pogon odmične gredi, s čimer zagotavlja optimalno gladkost in blag način drsenja po celotnem razponu hitrosti motorja, ne da bi se poslabšal značilen osnovni karakter dvovaljnega motorja.
Ohranjeno je bilo prejšnje razmerje med vrtino in gibom 101 x 73 milimetrov in tudi delovna prostornina 1.170 cm3. Ohranjeni sta bili tudi ročična gred in ojnica ter njuni ležaji, dva bata, izdelana iz ulitega aluminija, pa sta bila preoblikovana v skladu s spremembo pogojev v zgorevalni komori.
+ Izvedi več

Dodatne podrobnosti o tehnologiji