Sistemi kolesnega vzmetenja na motornih kolesih morajo v osnovi opravljati dve nalogi: zelo razumno se morajo odzivati na obremenitve, ki jih povzročajo neravne površine na slabih cestah, in odvračati sunke s šasije. To velja predvsem v območju ničelega položaja, ko je motorno kolo obremenjeno s težo voznika in opreme. Za to se uporablja približno ena tretjina celotnega hoda vzmeti. Po drugi strani se mora vzmetenje in blaženje močneje odzivati med močnim pospeševanjem, vključno z vožnjo po grobem terenu ali zelo neravnih cestnih površinah. Ko se hod vzmeti praktično povsem izkoristi, je treba preprečiti udarjanje vzmetnega elementa. Tukaj je morda govora o progresivni vzmeti in krivulji blaženja.
Motorna kolesa BMW s progresivnim vzmetnim elementom izpolnjujejo to zahtevo z uporabo progresivno navitih vzmeti in diagonalno povezanim blažilnikom na paralever. Prednapetost vzmeti se lahko z ročnim kolesom priročno nastavi za različne teže voznika in prevoz potnika ter prtljage. To se neomejeno nastavlja prek hidravličnega sistema.
Progresivni vzmetni blažilnik je opremljen tudi z blažilnim sistemom, katerega blažilna sila se poveča pod pritiskom med blaženjem v fazi stiskanja. Poleg tega omogoča, da krivulja blaženja prilagodi fazo stiskanja in povratnega giba ustreznemu tipu vozila in področju uporabe. Stiskanje se lahko okrepi za več kot 100 odstotkov, lastnosti povratnega giba pa se lahko okrepijo za največ 50 odstotkov.
Ta patentirani blažilni sistem BMW Motorrad se po svojih funkcijah občutno razlikuje od običajnih sistemov. Vzporedno z glavnim batom blažilnega sistema deluje pomožni bat znotraj votlega batnega droga, ki ima vlogo dodatnega blažilnega sistema. Tako progresivni vzmetni blažilnik kakor tudi vzmetni blažilniki brez progresivnega blaženja voznikom omogočajo, da povratni gib nastavijo glede na svoj stil vožnje in cestno oziroma terensko vožnjo.
+ Izvedi več

Dodatne podrobnosti o tehnologiji

spinner